Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗμερίδα για τον τουρισμό στη Σάμο με πρωτοβουλία των ίδιων των πολιτών του νησιού
Ημερίδες

Ημερίδα για τον τουρισμό στη Σάμο με πρωτοβουλία των ίδιων των πολιτών του νησιού

Απολύτως αναγκαία η ύπαρξη και συνδημιουργία ενός φορέα διαχείρισης της Σάμου ως ενιαίου τουριστικού προορισμού (DMO) και η εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου και επίκαιρου σχεδίου μάρκετινγκ μαζί με τις αναγκαίες έρευνες αγοράς και στόχο την αποτελεσματική τοποθέτηση της Σάμου στην τουριστική αγορά.

“Πανάκεια” για τον τουρισμό δεν υπάρχει-ούτε μαγικά ραβδάκια που να μετατρέπουν εν μια νυκτί έναν προορισμό σε ελκυστικό προς τους πισκέπτες. Υπάρχει μόνο σύνθεση δυνάμεων, αξιοποίηση όλων των συγκριτικών πλεονεκτημάτων, δημιουργία ενός στοχευμένου marketing plan-συμβατού με το προφίλ και την ταυτότητα της περιοχής, φορέας διαχείρισης του προορισμού με ισότιμη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων με τον τουρισμό και διαρκής παρακολούθηση-εναρμονισμός με τις διεθνείς τάσεις. Αυτά ήταν μερικά από τα στοιχεία που προσδιορίστηκαν κατά την ημερίδα για τον τουρισμό της Σάμου, που διοργανώθηκε στις 16 Νοεμβρίου 2013 χάρη στην πρωτοβουλία των ίδιων των πολιτών του ακριτικού νησιού.

Εισηγητές ήταν:

  • Η δρ. Μαριάννα Σιγάλα, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αιγαίου και λέκτορας στο University of Westminster και University of Strathclyde, με μεγάλη εμπειρία στον ξενοδοχειακό και τουριστικό κλάδο, καθώς, μεταξύ άλλων, έχει διετελέσει εκλεγμένη πρόεδρος του EuroCHRIE, ενός διεθνούς φορέα για τη θεσμική εκπαίδευση σε ξενοδοχεία και εστιατόρια, καθώς και μέλος Δ.Σ στη Διεθνή Ομοσπονδία για τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και τον Τουρισμό.
  • Ο δρ. Ευάγγελος Χρήστου, καθηγητής τουριστικού marketing και αναπληρωτής πρόεδρος του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Έχει διατελέσει επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, έχει διδάξει σε πανεπιστήμια της Ιταλίας, της Γαλλίας, της Βρετανίας και της Ταϊβάν, ενώ έχει συγγράψει τρία επιστημονικά βιβλία, πλήθος άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά. Επιστημονικός Υπεύθυνος πολλών ερευνητικών προγραμμάτων σχετικά με το τουριστικό μάρκετινγκ στην Ελλάδα και το εξωτερικό και πρόεδρος διεθνών τουριστικών οργανισμών.
  • Ο κ. Βασίλης Καραγιαννόπουλος, digital marketing consultant και εμπειρογνώμων στα social media, έχει μακρά εργασιακή εμπειρία ως διευθυντής πωλήσεων σε μεγάλες επιχειρήσεις  και είναι director of integrated Media at Pollen Advertising.

Και οι τρεις ομιλητές κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού επί τέσσερις και πλέον ώρες. Mε επιστημονική προσέγγιση αλλά μεστό και κατανοητό λόγο, με χιούμορ και ευφυή παραδείγματα, κατέδειξαν τα στοιχεία που οδήγησαν τη Σάμο σε μια διαρκώς πτωτική τουριστική πορεία, με σημείο ναδίρ το 2013.

Με διεξοδική συζήτηση και συμμετοχή φορέων ενασχολούμενων με τον τουρισμό, αλλά και πολιτών, κατατέθηκαν καίριες ερωτήσεις και εξήχθησαν χρήσιμα συμπεράσματα. Προέκυψαν ως απολύτως αναγκαία:

  • η ύπαρξη και συνδημιουργία ενός φορέα διαχείρισης της Σάμου ως ενιαίου τουριστικού προορισμού (DMO)
  • η εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου και επίκαιρου σχεδίου μάρκετινγκ μαζί με τις αναγκαίες έρευνες αγοράς και στόχο την αποτελεσματική τοποθέτηση της Σάμου στην τουριστική αγορά
  • ένα οργανωμένο σύστημα διαχείρισης τουριστικού προορισμού (DMS) το οποίο θα ενσωματώνει τις σύγχρονες τεχνολογίες και θα παρακολουθεί διαρκώς τις τάσεις της αγοράς, τον ανταγωνισμό και τις εξελίξεις, ώστε να γίνονται οι αντίστοιχες προσαρμογές
  • εκπαίδευση και επιμόρφωση όλων των ενασχολούμενων με τον τουρισμό αλλά και άλλων στοχευμένων ομάδων,  με σκοπό την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Η ημερίδα “έκλεισε” με μια μεγάλη προσδοκία τουριστικής ανάκαμψης, όχι πλέον μέσω λόγων, αλλά έργων και δράσεων που να αναληφθούν άμεσα.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024