Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΑυστηροί κανονισμοί για τις καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων

Αυστηροί κανονισμοί για τις καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων

Αλλάζουν από το επόμενο έτος, οι νόμοι για την αποζημίωση επιβατών αεροπορικών μεταφορών για καθυστερήσεις ή ακυρώσεις πτήσεων, σύμφωνα με την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου…

Αλλάζουν από το επόμενο έτος, οι νόμοι για την αποζημίωση επιβατών αεροπορικών μεταφορών για καθυστερήσεις ή ακυρώσεις πτήσεων, σύμφωνα με την<...> ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που ενέκρινε την πρόταση του Ιταλού ευρωβουλευτή κ. Λίζι.

Οι αυστηροί πλέον κανονισμοί προβλέπουν αποζημίωση των επιβατών των αεροπορικών εταιριών και την παροχή βοήθειας στις περιπτώσεις της άρνησης επιβίβασης, της ματαίωσης ή της μεγάλης καθυστέρησης των πτήσεων.

Στην περίπτωση άρνησης επιβίβασης λόγω του γνωστού overbooking, οι αερομεταφορείς εκμετάλλευσης θα απευθύνουν αρχικά “έκκληση για εθελοντές” που θα παραιτηθούν της κράτησής τους μειώνοντας τον αριθμό των υπεράριθμων επιβατών με αντάλλαγμα άλλα προνόμια που θα συμφωνηθούν κατά περίπτωση ανάμεσα στην εταιρία και τους “εθελοντές” (εννοείται φυσικά πέραν της επιλογής που θα τους παρέχεται να ταξιδέψουν σε άλλη πτήση ή να αποζημιωθούν στην τιμή του εισιτηρίου τους). Αν παρ΄ όλα αυτά δεν είναι δυνατή η επιβίβαση όλων των υπόλοιπων επιβατών, πρέπει να ζητηθούν από τον αερομεταφορέα εκμετάλλευσης τα παρακάτω: χρηματική αποζημίωση, η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε άλλη πτήση και την καταβολή της τιμής του εισιτηρίου, παροχή βοήθειας κατά τη διάρκεια της αναμονής (δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά, ξενοδοχειακό κατάλυμα κτλ.). Πρέπει να σημειωθεί ότι το εθελοντικό σύστημα εφαρμόζεται από καιρό με επιτυχία στην Αμερική, όπου περιόρισε σημαντικά το φαινόμενο.

Στην περίπτωση ματαίωσης κάποιας πτήσης, η αεροπορική εταιρία οφείλει να παρέχει αντίστοιχες επιλογές, όπως στην περίπτωση της άρνησης επιβίβασης, εκτός εάν μπορεί να αποδείξει `έκτακτες περιστάσεις που δεν μπορούσαν να αποφευχθούν` και προσδιορίζεται ακριβώς ο αρμόδιος που αναλαμβάνει την ευθύνη για τη ματαίωση της πτήσης (προκειμένου να αποφεύγεται η αυθαίρετη προσφυγή στη ματαίωση για “τεχνικούς λόγους”), ή εάν ο επιβάτης είχε ενημερωθεί πέντε ημέρες πριν από την πτήση του για την ματαίωσή της και τη δυνατότητα αλλαγής πτήσης ή καταβολής της αξίας του εισιτηρίου.

Για τις μεγάλες καθυστερήσεις, οι επιβάτες θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ της δυνατότητας αλλαγής πτήσης ή καταβολής της αξίας του εισιτηρίου με την παροχή συνδρομής κατά την περίοδο αναμονής.

Σύμφωνα με την πρόταση, η χρηματική αποζημίωση, εκτός από την επιστροφή του αντίτιμου του εισιτηρίου, έχει οριστεί σε 250 ευρώ για πτήσεις έως και 1.500 χλμ, σε 400 ευρώ για όλες τις ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1.500 χλμ και σε 600 ευρώ για όλες τις άλλες περιπτώσεις. Σε περίπτωση δε μεταφοράς του επιβάτη σε πτήση που δεν απέχει πολύ χρονικά έναντι της προγραμματισμένης πτήσης η χρηματική αποζημίωση μπορεί να μειωθεί.

Επίσης, όσοι επιβάτες αναγκαστούν να περιμένουν περισσότερο από δύο ώρες για πτήσεις εσωτερικού ή περισσότερο από τέσσερις ώρες για μεγαλύτερες πτήσεις δικαιούνται επιστροφής των χρημάτων τους.

Το μέγεθος των αποζημιώσεων έχει προβληματίσει τις χαμηλού κόστους εταιρίες, που υποστηρίζουν ότι το κόστος των αποζημιώσεων φτάνει σε πολλές περιπτώσεις το κόστος ενός εισιτηρίου, τονίζουν δημοσιεύματα.

Η easyJet και η Ryanair είναι ανάμεσα στις εταιρίες που συγκεντρώνουν τα περισσότερα παράπονα των επιβατών για καθυστερήσεις και ματαιώσεις πτήσεων.

Ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Κωστής Χατζηδάκης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος για θέματα μεταφορών, δήλωσε σχετικά σε παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου: “Έχουμε καθήκον να προστατεύσουμε τους επιβάτες στις εναέριες μεταφορές από φαινόμενα, που είναι δυστυχώς οικεία σε όλους μας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει επιτέλους να θεσπίσει κανόνες, οι οποίοι να ικανοποιούν τους επιβάτες εκείνους που την τελευταία στιγμή μαθαίνουν εμβρόντητοι ότι δεν μπορούν να ταξιδέψουν, αν και έχουν εισιτήριο. Είναι φανερό ότι μόνοι οι αποζημιώσεις ή ακόμα και η απειλή αυτών θα μπορούσε να θέσει τέρμα σε κακές πρακτικές του παρελθόντος. Η νομοθετική ρύθμιση αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024