Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠαράπονα των ξενοδόχων Μαγνησίας για την παράκαμψη Αγριάς-Λεχωνίων-Μαλακίου, καθυστερεί πάνω από 30 χρόνια
Ξενοδοχία

Παράπονα των ξενοδόχων Μαγνησίας για την παράκαμψη Αγριάς-Λεχωνίων-Μαλακίου, καθυστερεί πάνω από 30 χρόνια

Αγριά Βόλου

Απολύτως απαραίτητη και αδιαπραγμάτευτη η κατασκευή της παράκαμψης λέει η Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας.

Η Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας, σε ανακοίνωσή της, εκφράζει την απορία της γιατί κάποιοι πολίτες της περιοχής των Λεχωνίων αντιδρούν στο έργο της παράκαμψης της Αγριάς-Λεχωνίων-Μαλακίου, με το οποίο «θα παύσει αυτό το ατελείωτο μαρτύριο με τις ουρές δεκάδων χιλιομέτρων από την Γατζέα έως και το Βόλο, τα καυσαέρια και η κίνηση, η διαρκή έκθεση σε κίνδυνο των ανθρώπινων ζωών και η μη τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας», ενώ παράλληλα, «οι περιοχές αυτές θα αναπτυχθούν εντυπωσιακά».

Η ανακοίνωση της Ένωσης είναι η ακόλουθη:

«Έκπληξη προκαλεί για ακόμη μία φορά ένα άρθρο μιας φερόμενης μειοψηφίας πολιτών της περιοχής των Λεχωνίων που αντιδρούν στο πολυπόθητο έργο της παράκαμψης της Αγριάς-Λεχωνίων-Μαλακίου. Ένα έργο που κυριολεκτικά έχει καθυστερήσει πάνω από 30 χρόνια καθώς από το 1992 είχε ξεκινήσει η συζήτηση περί της μελέτης και της κατασκευής και ακόμη δεν έχει προχωρήσει. Και τότε όπως και σήμερα υπήρχαν τα ίδια ακριβώς προβλήματα για την έξοδο των Βολιωτών και των επισκεπτών τους θερινούς μήνες προς το Νότιο Πήλιο.

Η ιστορία είναι σε όλους γνωστή. Η μελέτη τελικώς αφού πέρασε πολλά κύματα ολοκληρώθηκε τμηματικά το 2017 από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Ύστερα από συζητήσεις και διαβουλεύσεις που προηγήθηκαν προκρίθηκε η πεδινή χάραξη για πρακτικούς και οικονομικούς κυρίως λόγους. Δεν χρειάζεται να εισέλθουμε στους ευνόητους λόγους που επικράτησε η άποψη αυτή, καθώς η εναλλακτική της η ημιορεινή χάραξη απαιτούσε επιπλέον γέφυρες, αντιστηρίξεις, πιθανές σήραγγες, ήτοι πολλαπλάσιο κόστος, καθώς και πιο στενό δρόμο λόγω της γεωμορφολογίας της περιοχής.

Με μεγάλη ικανοποίηση και χαρά πληροφορηθήκαμε το 2020 ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστού ανέλαβε το έργο της επικαιροποίησης της μελέτη, τη δημοπράτηση και την υλοποίηση αυτής. Είμαστε πλέον πεπεισμένοι ότι μετά την απραξία και τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις των προηγούμενων δεκαετιών από το αρμόδιο υπουργείο και όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων 30 ετών έχει μπει πλέον “το νερό στο αυλάκι” και θα δούμε το έργο να γίνεται πραγματικότητα.

Ένα εμβληματικό έργο πνοής και ανάπτυξης για όλο την περιοχή του διευρυμένου Δήμου Βόλου και του νοτίου Πηλίου που ενσωματώνει τις επιθυμίες και τα όνειρα των κατοίκων της περιοχής.

Με την κατασκευή της παράκαμψης θα παύσει αυτό το ατελείωτο μαρτύριο με τις ουρές δεκάδων χιλιομέτρων από την Γατζέα έως και το Βόλο, τα καυσαέρια και την κίνηση, την διαρκή έκθεση σε κίνδυνο των ανθρώπινων ζωών και την μη τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας. Παράλληλα, οι περιοχές αυτές θα αναπτυχθούν εντυπωσιακά, καθώς με την απαλλαγή της κυκλοφορίας από τον αστικό ιστό θα υπάρξει σημαντική βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και οικονομική και επιχειρηματική ανάπτυξη. Θα μειωθούν ραγδαία οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις με τη μείωση της κίνησης στις πυκνοκατοικημένες περιοχές, κυρίως από βαρέα και βραδυπορούντα οχήματα, ενώ θα επιτευχθεί και η αντιπλημμυρική θωράκιση της Αγριάς και της περιοχής συνολικά. Με την επιβεβλημένη κατασκευή παράπλευρων οδών θα υπάρξει ταυτόχρονα διασύνδεση στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις εμπορικού, βιοτεχνικού αλλά και αγροτικού χαρακτήρα.

Τα τελευταία δε χρόνια είναι εντυπωσιακή η τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής με αυξανόμενο τουριστικό ενδιαφέρον, με χιλιάδες επισκέπτες ετησίως, εκατοντάδες καταλύματα και επιχειρήσεις. Είναι συνεπώς απολύτως απαραίτητη και αδιαπραγμάτευτη η κατασκευή της παράκαμψης αν θέλουμε να συζητάμε για τη Μαγνησία του 2030, τουλάχιστον.

Απέναντι σε αυτό το πολυσήμαντο για την περιοχή έργο μία μερίδα ανθρώπων κοιτώντας κοντόφθαλμα και τις προσωπικές τους περιουσίες και συμφέροντα αντιτίθεται στο έργο, αντιπροτείνοντας την επιλογή της ημιορεινής χάραξη. Όπως αναλύσαμε ανωτέρω, όταν μετά από τόσες δεκαετίες που το έργο αυτό βρίσκεται στα συρτάρια του αρμόδιου Υπουργείου, ανοίγει κανείς νέες θεωρητικές και ουτοπικές συζητήσεις είναι σαφές ότι απλά δεν επιθυμεί την υλοποίησή του.

Αφήνουμε στην κρίση των πολιτών του Βόλου και των επισκεπτών του Πηλίου τη σκέψη να ξεκινήσει εκ νέου μία “διαβούλευση” που θα οδηγήσει σε μία μακροχρόνια νέα εκπόνηση μελέτης και εν τέλει στη μη κατασκευή της παράκαμψης. Όταν η μελέτη της πεδινής χάραξης είναι ολοκληρωμένη και επικαιροποιείται στο τελικό της στάδιο από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, πλέον, η μειοψηφία που ανοίγει μία νέα συζήτηση για ενδεχόμενη ημιορεινή χάραξη, απλώς δεν θέλει να υλοποιηθεί το έργο.

Τα εν λόγω συμφέροντα που βλέπουν μόνο “μέχρι τον κήπο του σπιτιού τους” και προσπαθούν να εμποδίσουν αυτό το σημαίνον για την περιοχή μας έργο θα βρουν απέναντι όλη την κοινωνία του Βόλου και τους κατοίκους της Αγριάς, των Λεχωνίων και του Μαλακίου, που όλα αυτά τα χρόνια βιώνουν αυτό το μαρτύριο.

Το αίτημα για την υλοποίηση του έργου της παράκαμψης και της ολοκλήρωσης του Περιφερειακού μέχρι και το Μαλάκι είναι παλλαϊκό και έχουμε την ηθική υποχρέωση να το πραγματοποιήσουμε για τον τόπο που ζούμε και αγαπάμε και πρωτίστως για τις επόμενες γενιές».

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024