Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΧατζηδάκης: Μακράν ο πιο προβληματικός δημόσιος οργανισμός ο ΟΣΕ
Συνάντηση με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών

Χατζηδάκης: Μακράν ο πιο προβληματικός δημόσιος οργανισμός ο ΟΣΕ

Με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) συναντήθηκε την Τετάρτη ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Κωστής Χατζηδάκης. Πρόκληση για την Κυβέρνηση, ανέφερε ο Υπουργός, παραδεχόμενος πως ο ΟΣΕείναι […]

Με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) συναντήθηκε την Τετάρτη ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Κωστής Χατζηδάκης. Πρόκληση για την Κυβέρνηση, ανέφερε ο Υπουργός, παραδεχόμενος πως ο ΟΣΕ<...>είναι μακράν ο πιο προβληματικός δημόσιος οργανισμός, είναι να βάλει τάξη στον ΟΣΕ και να δημιουργηθεί ένα νέο, καλύτερο μέλλον, για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους. “Και όποιο πολιτικό κόστος και αν χρειαστεί να πληρώσουμε, θα το κάνουμε, ακριβώς, για να ξημερώσει μια καινούρια μέρα για τους σιδηρόδρομους” δήλωσε χαρακτηριστικά.

Στο πλαίσιο της συνάντησης, συζητήθηκαν οι σκέψεις και το πρόγραμμα της Κυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ, που θα παρουσιαστεί στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου. “Η προσπάθειά μας” εξήγησε ο κ. Χατζηδάκης, “θα είναι να κινηθούμε στους άξονες: ασφάλεια, διαφάνεια, οικονομική εξυγίανση, με τελικό στόχο την ανάπτυξη των σιδηροδρόμων. Και πρέπει από την θεωρία να περάσουμε στην πράξη. Το ταχύτερο δυνατόν. Υπάρχουν αρκετά πράγματα που δεν αντέχουν σε καμία κριτική στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Παραδείγματος χάρη, έχουμε δρομολόγιο που το μήνα μας αποφέρει 130 ευρώ και για το οποίο μόνο οι αμοιβές των δύο μηχανοδηγών μπορεί να ξεπερνούν, το μήνα, τις είκοσι χιλιάδες ευρώ. Αυτό δεν είναι καθολική υπηρεσία. Είναι καθολική τρέλα!

Υπάρχουν πολλά τέτοια δρομολόγια, δεν υπάρχει μόνο ένα. Επομένως πρέπει σ’ αυτή τη λογική να δούμε τις υποχρεώσεις από την καθολική υπηρεσία, να μην ξεχάσουμε καμιά γωνιά της Ελλάδας, αλλά δεν είναι λογικό να έχουμε τον Προαστιακό, που μας περισσεύουν επιβάτες και μένουν στις αποβάθρες, και τέτοια δρομολόγια που μεταφέρουν τέσσερις και πέντε επιβάτες την ημέρα και λιγότερους ενδεχομένως. Καμιά φορά το προσωπικό που είναι πάνω στο τρένο, είναι περισσότερο από τους επιβάτες. Το λέω σαν ένα παράδειγμα, για την ανάγκη να κάνουμε ουσιαστικές παρεμβάσεις στον ΟΣΕ”.

Μαζί με την Ολυμπιακή, επεσήμανε ο κ. Χατζηδάκης, ο ΟΣΕ είναι η δεύτερη μεγάλη πρόκληση για μένα. Είναι καλοδεχούμενες οι παρατηρήσεις, θα ληφθούν υπόψη. Η Πενελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών είχε αρκετές υποδείξεις να μας κάνει. Αλλά στο τέλος πρέπει να πάρουμε ουσιαστικές αποφάσεις για το σιδηρόδρομο”.

Ερωτώμενος από δημοσιογράφο σχετικά με το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου και αν η Κυβέρνηση έχει προσανατολιστεί, ο Υπουργός ανέφερε ότι είναι πράγματι μια σκέψη, δεδομένου ότι τα έξοδα της μισθοδοσίας είναι τρομερά, ακριβώς τετραπλάσια από τα συνολικά έσοδα του οργανισμού. “Δεν υπάρχει κάποια άλλη ΔΕΚΟ” επεσήμανε “στην οποία να υπάρχει τέτοια αναλογία. Επομένως πρέπει να αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά το θέμα. Η εθελουσία έξοδος είναι κάτι το οποίο θα μελετηθεί. Θα συζητήσουμε όμως και άλλες φορές μαζί με τους συνδικαλιστές για το συγκεκριμένο θέμα, γιατί αφορά κατ’ εξοχήν τους εργαζόμενους και θέλω να είμαστε ξεκάθαροι: Όταν λέμε εθελουσία δεν πρέπει να ξεχνάμε τη σημασία των λέξεων. Όποιος θέλει. Όποιος δεν θέλει θα παραμείνει στον ΟΣΕ. Αλλά είναι ολοφάνερο ότι ο ΟΣΕ έχει προσωπικό το οποίο σε ένα βαθμό και με την πάροδο του χρόνου, λόγω του εκσυγχρονισμού του δικτύου, δεν του χρειάζεται όσο παλιότερα. Και δεν θα του χρειάζεται στο μέλλον ακόμη περισσότερο. Ενώ έχει ανάγκη από νεότερους ανθρώπους και περισσότερο εξειδικευμένους”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024