Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΕθνικό ζήτημα η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα
Ημερίδα του ΕΜΠ

Εθνικό ζήτημα η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα

Κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου πως χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή σε θέματα οδικής ασφάλειας, αλλά και μεγαλύτερος συντονισμός, δράση και ευαισθητοποίηση από όλους, πραγματοποιήθηκε προχτές, Τρίτη 3 Ιουνίου, ημερίδαστο Ε.Μ Πολυτεχνείο, […]

Κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου πως χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή σε θέματα οδικής ασφάλειας, αλλά και μεγαλύτερος συντονισμός, δράση και ευαισθητοποίηση από όλους, πραγματοποιήθηκε προχτές, Τρίτη 3 Ιουνίου, ημερίδα<...>στο Ε.Μ Πολυτεχνείο, υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κάρολου Παπούλια, με θέμα την «Οδική Ασφάλεια».

“Την ημερίδα τίμησε με την παρουσία του ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Γι’ αυτό και θα πρέπει πρώτα απ’όλα να αναγνωρίσουμε την πραγματικά σημαντική συμβολή του Προέδρου της Δημοκρατίας, του κ. Κάρολου Παπούλια, να θέσει υπό την αιγίδα του το ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Μ’ αυτόν τον τρόπο” επεσήμανε στην ομιλία του ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Κωστής Χατζηδάκης “υπογραμμίζεται πραγματικά ότι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα δεν είναι απλά ζήτημα κοινωνικό. Είναι ζήτημα εθνικό”.

Κάθε μέρα που περνάει χάνονται στους δρόμους κατά μέσο όρο πέντε συνάνθρωποί μας. Ο φόρος αίματος είναι πολύ βαρύς και δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια. Στη χώρα μας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, κάθε χρόνο χάνονται κατά μέσο όρο 1.500 ζωές.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Υπουργός: “Είναι αλήθεια ότι, όσο υπάρχουν άνθρωποι, θα γίνονται ατυχήματα. Το 85% των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη. Ωστόσο, είναι στο χέρι μας να τα περιορίσουμε. Δεν δικαιολογείται η χώρα μας να βρίσκεται στις υψηλότερες θέσεις της ευρωπαϊκής κατάταξης όσον αφορά στα τροχαία. Μπορούμε και πρέπει να τα μειώσουμε. Είναι θέμα κυρίως της πολιτείας. Αλλά είναι και θέμα του καθενός από εμάς”.

Από την εφαρμογή του νέο αυστηρού ΚΟΚ, το δεύτερο εξάμηνο του 2007, είχαμε μια μείωση των θανατηφόρων τροχαίων της τάξεως του 13%. Είναι ένα ενθαρρυντικό στοιχείο. “Ένα στοιχείο” κατά τον κ. Υπουργό, “που αποδεικνύει ότι, όταν πορευόμαστε με συνέπεια, σοβαρότητα και αποφασιστικότητα, μπορούμε να έχουμε σημαντικά αποτελέσματα”.

Συνεχίζοντας, μεταξύ άλλων ανέφερε: “Ο ΚΟΚ, λοιπόν, έφερε αποτελέσματα. Αλλά δεν τον αντιμετωπίζουμε δογματικά. Είμαστε ανοιχτοί σε βελτιώσεις. Πριν από λίγο καιρό ανακοινώσαμε μερικές τροποποιήσεις, μαζί με τον κ. Παυλόπουλο, ακριβώς γιατί καθημερινά μελετάμε την κατάσταση και καθημερινά προσπαθούμε να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί. Αυτή είναι η δουλειά μας.

Πέρα από την εφαρμογή του ΚΟΚ και την αναγκαία αστυνόμευση, χρειάζεται ένας συντονισμός δράσεων, προκειμένου να επιτύχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Γι’ αυτό αποφασίσαμε τη δημιουργία μιας Διυπουργικής Συντονιστικής Επιτροπής για τα θέματα της οδικής ασφάλειας. Για να μην υπάρχουν αποκλίνουσες και επικαλυπτόμενες δράσεις. Για να μπορούμε να έχουμε μια σοβαρή και υπεύθυνη παρακολούθηση, σε μόνιμη βάση, των προβλημάτων και να επεμβαίνουμε έγκαιρα και αποτελεσματικά. Για να υπάρχει μια ομάδα επιφορτισμένη ακριβώς με το ζήτημα αυτό, ώστε να παρακολουθεί τον τρόπο εφαρμογής των μέτρων, την εξέλιξη, τις τροποποιήσεις, που χρειάζονται. Είναι πιστεύω ένα σημαντικό βήμα. Και ελπίζουμε όλοι να φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Είναι θέμα λίγου χρόνου η ανακοίνωση συγκεκριμένων αποφάσεων γι’ αυτό το ζήτημα.

Οι δράσεις μας επικεντρώνονται, αφενός στην καλύτερη εκπαίδευση των νέων οδηγών, ώστε να διδάσκονται υποχρεωτικά τις αρχές της ασφαλούς οδήγησης, και αφετέρου στο επίπεδο της ενημέρωσης του πολίτη. Της αλλαγής της νοοτροπίας μας. Διότι φυσικά η Πολιτεία δεν μπορεί να βάλει έναν αστυνομικό δίπλα σε κάθε πολίτη”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024