Τελευταία νέα
ΑρχικήΕκθέσειςΝομός Δωδεκανήσου: «Δέσμη μέτρων και άξονες για ανάπτυξη-προβολή»

Νομός Δωδεκανήσου: «Δέσμη μέτρων και άξονες για ανάπτυξη-προβολή»

Δέσμη οκτώ δράσεων και παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων που προκαλεί η διεθνής κρίση στον Τουρισμό, στα Δωδεκάνησα, έχει υποβάλει στην πολιτική ηγεσία και στους αρμόδιους φορείς η επιτροπή διαχείρισης κρίσης που συγκροτήθηκε μεταξύ των τουριστικών φορέων του Νομού…

Δέσμη οκτώ δράσεων και παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων που προκαλεί η διεθνής κρίση στον Τουρισμό, στα Δωδεκάνησα, έχει υποβάλει στην πολιτική ηγεσία και στους αρμόδιους φορείς η επιτροπή διαχείρισης κρίσης που συγκροτήθηκε μεταξύ των τουριστικών φορέων του Νομού<...>, ύστερα από πρωτοβουλία του Νομάρχη Δωδεκανήσου Γιάννη Μαχαιρίδη.

Η δέσμη των μέτρων καθώς και τα βασικά σημεία της μελέτης τουριστικής προβολής που εκπονήθηκε για λογαριασμό της Νομαρχίας και του Δωδεκανησιακού Οργανισμού Τουρισμού, παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης που οργάνωσε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση με αφορμή τη συμμετοχή της στην έκθεση «Τουριστικό Πανόραμα 2003».

Τα οκτώ μέτρα που εισηγούνται οι φορείς και παράγοντες της Δωδεκανήσου είναι τα εξής:

  • Αναστολή των τελών προσγείωσης αεροπλάνων, στα διεθνή αεροδρόμια της Ρόδου, Κω και Καρπάθου, για την εκτός αιχμής περίοδο και μείωσή τους κατά 50% κατά τους θερινούς μήνες.
  • Ενίσχυση από τον ΕΟΤ της τάξης των 500.000 ευρώ για την εντατικοποίηση του προγράμματος διαφήμισης και προβολής των Δωδεκανήσων, αμέσως μόλις λήξει ο πόλεμος.
  • Μείωση των θαλάσσιων ναύλων των ακτοπλοϊκών εταιριών, από και προς τα νησιά του Νομού.
  • Μείωση του αριθμού των απαιτούμενων ενσήμων για τη θεμελίωση δικαιώματος είσπραξης επιδόματος ανεργίας από τον ΟΑΕΔ.
  • Θεσμοθέτηση της χορήγησης αυξημένων κονδυλίων για προβολή και τα επόμενα χρόνια.
  • Αίτημα συστράτευσης και οικονομικής συνδρομής όλων των εμπλεκόμενων φορέων για τα κονδύλια διαφήμισης και προβολής. Ήδη, το Νομαρχιακό Συμβούλιο έχει εγκρίνει τη διάθεση επιπλέον 147.000 ευρώ.
  • Ανάθεση σε εταιρία επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων της προβολής της περιοχής στα ΜΜΕ του εξωτερικού αλλά και του εσωτερικού.
  • Ενίσχυση της προσπάθειας προσέλκυσης εσωτερικού τουρισμού.

Σύμφωνα με την μελέτη για την τουριστική προβολή της περιοχής, υπάρχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης, με πέντε άξονες που πρέπει να υλοποιηθεί. Οι άξονες αυτοί και οι βασικές επιμέρους δράσεις τους είναι οι εξής:

1. Προσέγγιση νέων αγορών:

  • Παρουσίαση του νομού σε μία τουλάχιστον νέα αγορά κάθε χρόνο.
  • Διευκόλυνση προσέγγισης νέων αγορών από τα μικρά νησιά.
  • Έκδοση τουριστικών εντύπων σε γλώσσες των αναδυομένων τουριστικών αγορών (ρώσικα, κινέζικα, κ.λπ).
  • Οργανωμένη αποστολή – δράση στις νέες αγορές με συμμετοχή εκπροσώπων των ΟΤΑ , επιχειρηματιών.
  • Υποστήριξη δραστηριοτήτων πολιτιστικών ανταλλαγών σε χώρες των “νέων” αγορών.

2. Επέκταση και υποστήριξη των υφισταμένων αγορών:

  • “Πακέτα εκδρομών” για τους επισκέπτες πριν και μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
  • Οργάνωση ειδικής παρουσίας του νομού με εκπροσώπους τουριστικών και επαγγελματικών οργανώσεων σε επιλεγμένες τουριστικές ή θεματικές εκθέσεις και περιοχές (π. χ. κινητή έκθεση).
  • Τουριστικό γεγονός “προβολής” των νησιών του νομού με πρόσκληση αλλοδαπών εμπειρογνωμόνων, δημοσιογράφων, επιχειρηματιών.

3. Συνεργασία μεταξύ των νησιών:

  • Προβολή νησιωτικών συμπλεγμάτων βασισμένων σε γνωστά νησιά (ομάδες νησιών).
  • Προώθηση εκδρομικών πακέτων βραχυχρόνιων διακοπών (short break holidays) σε “2+ νησιά”.
  • Ετήσιο θεματικό συνέδριο βασισμένο σε μορφή τουρισμού αναπτυσσόμενη στην Περιφέρεια.
  • Θεματικά έντυπα με αναφορά στα νησιά που προσφέρουν τον αντίστοιχο θεματικό τουρισμό.
  • Ανάδειξη πολύ-νησιακών “πολιτιστικών διαδρομών” (π.χ. μεσαιωνικών κάστρων, αρχαιολογικών χώρων, κ.α.).

4. Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου που θα επιτευχθεί με:

  • Έμφαση σε τουριστικά προϊόντα εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
  • Συνεδριακό τουρισμό με pre/post trips σε μικρότερα νησιά.
  • Προώθηση εξειδικευμένων μορφών αθλητικού τουρισμού (wind surf) καταδύσεων, αναρριχήσεων κ.α.).
  • Ανάδειξη των χαρακτηριστικών που ζητιούνται για δραστηριότητες “εκτός σαιζόν”.
  • Προβολή περιοχών, υπηρεσιών, εγκαταστάσεων για θαλάσσιο τουρισμό ιδιωτικών σκαφών.

5. Διευκόλυνση της πληροφόρηση των τουριστικών αγορών:

  • Κοινό έντυπο παρουσίασης όλων των νησιών.
  • Ηλεκτρονικό portal στο internet με links στις επιμέρους ιστοσελίδες προορισμών, φορέων και επιχειρήσεων.
  • Θεματικά έντυπα για ειδικές μορφές / αξιοθέατα (π.χ. θρησκευτικά, σπηλαιολογικά, πολιτιστικά, κ.α.).
  • Έντυπο πληροφόρησης δρομολογίων θαλασσίων και αεροπορικών συγκοινωνιών.
  • Ειδικό υλικό ανάδειξης οικολογικών χαρακτηριστικών (π.χ. θαλάσσιο πάρκο, περιοχές `Natura` υγροβιότοποι, κ.α.
Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024