Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραCase study – Πάρος: Έτυχε ή πέτυχε
Άρθρα

Case study – Πάρος: Έτυχε ή πέτυχε

Ο τουρισμός στην Πάρο, διατηρεί υψηλό επίπεδο τουριστικών υπηρεσιών, σύμφωνα με έρευνα του Δρ Δημήτρη Προκοπίου και της Margot Guilhon.

Η επιχειρηματικότητα συγκεντρώνεται σε Παριανούς και Έλληνες, οι υπηρεσίες διαμονής είναι πολύ καλού επιπέδου, τα ειδικότερα ξενοδοχεία είναι αξιόλογα, η εστίαση επίσης, γενικότερα το νησί είναι καθαρό και πλουσιότατο πολιτιστικά.

Θεματοφύλακας διατήρησης του νησιού σε ποιοτική κατάσταση είναι η Δημοτική Αρχή της Πάρου. Όμως σε θέματα όπως οι παραλίες και τα απορρίμματα εμπλέκεται το κεντρικό κράτος. Η Πάρος έχει, εδώ και χρόνια, το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο που τηρείται προστατεύοντας το περιβάλλον φυσικό και δομημένο. Από το 2023 έχει πολεοδομικό γραφείο.

Στην Πάρο δεν γίνονται ιδιωτικά πάρτι με παράνομες πράξεις και διασκέδαση εκτός όριων, δεν υπάρχει εγκληματικότητα, ούτε αισχροκέρδεια όπως αλλού. Όλα τα ανωτέρω ανεδείχθησαν από την παρακάτω έρευνα.

Αυτή η συγκεκριμένη ανάλυση βασίζεται σε μια μελέτη πρόσφατων τουριστικών κριτικών, οι περισσότερες από τις οποίες δημοσιεύτηκαν σε ιστότοπους του TripAdvisor, του Booking και του Google Business. Ο στόχος αυτής της μελέτης  είναι να εντοπίσει τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά σχόλια, προκειμένου να διαπιστωθεί η συνολική τουριστική εμπειρία. Για να απλοποιήσουμε την οργάνωση της ανάλυσης, έχουμε χωρίσει τις κριτικές ανάλογα με τον τύπο της υποδομής: καταλύματα, εστιατόρια, παραλίες, καθαριότητα, μεταφορές και πολιτισμός.

Διαμονή

Στην Πάρο, λειτουργούν  ξενοδοχεία διαφόρων βαθμίδων στη διάθεση των επισκεπτών. Παρά τις διαφορές στις κατηγορίες ξενοδοχείων, υπάρχουν τρεις βασικές θετικές πτυχές που αναφέρονται συχνά σε κριτικές. Η τοποθεσία του ξενοδοχέιου είναι υψίστης σημασίας, συμπεριλαμβανομένης της προσβασιμότητας και της εγγύτητας σε καταστήματα, εστιατόρια και παραλίες. Το νερό παρουσιάζει ενίοτε χαμηλή πίεση, αυτό όμως αντιμετωπίζεται.  Το επίπεδο εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένης της δομής του δωματίου, της ποιότητας του κρεβατιού, της ποιότητας του φαγητού και του μεγέθους της πισίνας, μπορεί επίσης να κάνει σημαντική διαφορά στην εμπειρία ενός τουρίστα. Συνοψίζοντας  η φιλοξενία και ανάλογη   συμπεριφορά  του προσωπικού, η οποία περιλαμβάνει φιλικότητα και εξυπηρετικότητα, μπορεί να βελτιώσει πολύ την εμπειρία ενός τουρίστα.

Όμως, υπάρχουν ορισμένα αρνητικά στοιχεία που χρήζουν αντιμετώπισης. Η συμπεριφορά του προσωπικού του ξενοδοχείου απέναντι στις αρνητικές κριτικές είναι σημαντικότατη, καθώς μια αγενής ή αντιεπαγγελματική απάντηση επιφέρει  αρνητικές επιπτώσεις στη φήμη του ξενοδοχείου. Επιπλέον, τα παράπονα σχετικά με το μέγεθος του μπάνιου ή του δωματίου μπορεί να είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν, αλλά τα ξενοδοχεία θα πρέπει να καταβάλουν προσπάθεια για να διασφαλίσουν ότι οι φωτογραφίες στους ιστότοπους κρατήσεων αντιπροσωπεύουν με ακρίβεια τη διαμονή τους.

Συνολικά, η διασφάλιση ότι τα ξενοδοχεία δίνουν προτεραιότητα στις θετικές εμπειρίες των επισκεπτών και ότι ανταποκρίνονται κατάλληλα στα αρνητικά σχόλια είναι το κλειδί για τη βελτίωση της φήμης του νησιού και την προσέλκυση περισσότερων τουριστών. Τα ξενοδοχεία της Πάρου στο μεγαλύτερο ποσοστό τους παρουσιάζουν υψηλό ποσοστό ικανοποίησης, οι μονάδες δεν είναι τεράστιες ενώ επίσης η επιχειρηματικότητα στην πλειοψηφία της βρίσκεται σε ελληνικά χέρια.

Εστίαση

Σε γενικό πλαίσιο, η εστίαση  στην Πάρο έχουν λάβει θετικές κριτικές. Πολλά από αυτά έχουν βαθμολογία πάνω από 4/5 στο TripAdvisor, υποδεικνύοντας υψηλά επίπεδα ικανοποίησης πελατών. Η εστίαση  είναι γενικά εξαιρετικής ποιότητας και υπάρχει μεγάλη ποικιλία από επιλογές κουζίνας, όπως ασιατική, ιταλική και ελληνική. Επιπλέον, οι γραφικές παραθαλάσσιες τοποθεσίες πολλών εστιατορίων ενισχύουν τη γευστική εμπειρία. Όσον αφορά την σχέση ποιότητας/τιμής, οι θετικές κριτικές αναφέρουν συχνά τη μεγάλη αξία και την ευνοϊκή σχέση ποιότητας-τιμής. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζετε πιθανά προβλήματα με κατεψυγμένα προϊόντα (τα οποία μπορεί να αναφέρονται στο μενού) και σε σπάνιες περιπτώσεις αγένειας του προσωπικού που θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά τη φήμη ενός εστιατορίου.

Παραλίες και καθαριότητα νησιού

Αφού καταγράψαμε  κριτικές για παραλίες στην Πάρο, παρατηρούμε  ότι τρεις από αυτές (αλυκή, παραλία Κολυμπήθρες και παραλία Λάγερη) είναι καθαρές. Είναι όμως πολυσύχναστα μέρη, με αποτέλεσμα τη διαχείριση περισσότερων απορριμμάτων. Επίσης πολλά beach club διαχειρίζονται τις κύριες περιοχές παρέχοντας ξαπλώστρες, εγκαταστάσεις, δυνατή μουσική και εστιατόρια, δημιουργώντας ουσιαστικά ένα είδος ιδιωτικής παραλίας. Αρκετοί άνθρωποι έχουν παραπονεθεί ότι πρέπει να πληρώσουν περίπου 20 € ή ακόμα και 40 € για  δυο ξαπλώστρες και μια ομπρέλα. Επιπλέον, η συμπεριφορά του προσωπικού είναι μερικές φορές αμφισβητήσιμη, με τους τουρίστες να πιέζονται να αγοράσουν τρόφιμα ή ποτά που συχνά είναι σχετικώς υπερτιμημένα.

Είναι σημαντικό  ότι οι περισσότερες παραλίες στην Πάρο είναι καθαρές και σημαντικά απολαυστικές. Παρατήρησαμε   επίσης ότι υπάρχουν μερικά μέρη με λιγότερο κόσμο χωρίς εγκαταστάσεις και πιο φυσικό περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει κάτι που ταιριάζει σε όλα τα γούστα, το οποίο είναι υπέροχο.

Γενικότερα, όσον αφορά την καθαριότητα του νησιού, είναι δύσκολο να βρει κανείς κριτικές για αυτό το μεγάλο θέμα. Ωστόσο, ορισμένες συζητήσεις έθεσαν το σημείο ότι τα σκουπίδια και τα σκουπίδια αυξάνονται κατά την τουριστική περίοδο αιχμής (αποτσίγαρα, πλαστικές σακούλες ή μπουκάλια κατά μήκος του δρόμου). Η σελίδα του Δήμου Πάρου στο Facebook έκανε μια ανακοίνωση πρόσφατα (Απρίλιος 2023) για την καθαριότητα του νησιού. Η ανακοίνωση προοριζόταν για όλους τους κατοίκους, τους καταστηματάρχες και τους επαγγελματίες του τουρισμού προκειμένου να τους υπενθυμίσει τη σημασία της καθαριότητας (για παράδειγμα για την εφαρμογή του κανονισμού Καθαριότητας). Επιπλέον, υπάρχει ένα έργο που ονομάζεται Clean Blue Project (σύλλογος Commonseas), στόχος του είναι να κάνει την Πάρο το πρώτο νησί χωρίς πλαστικά στη Μεσόγειο (παραλίες με γαλάζια σημαία).

Μεταφορές

Η Πάρος είναι αξιόλογα οργανωμένη από πλευράς συγκοινωνίας. Λεωφορεία συνδέουν τα κύρια μέρη και τα χωριά από τις δύο μεγαλύτερες πόλεις, την Παροικιά και τη Νάουσα. Αν και μπορεί να υπάρχουν προβλήματα με αναξιόπιστα δρομολόγια και συχνότητα, τα λεωφορεία είναι μια καλή επιλογή για μετακίνηση σε ένα νησί όπως η Πάρος επειδή είναι οικονομικά και αποδοτικά. Τα ταξί είναι επίσης ένας καλός τρόπος για τους τουρίστες να μετακινούνται, παρόλο που είναι πιο ακριβά από τα λεωφορεία. Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι ότι υπάρχει διαθέσιμη μια εφαρμογή για να παραγγείλετε μια βόλτα ή έναν οδηγό, κάτι που μπορεί να θεωρηθεί ως εκσυγχρονισμός αυτού του τρόπου μεταφοράς σε ένα νησί όπως η Πάρος. Επιπλέον, τα θαλάσσια ταξί ή τα θαλάσσια ταξί παρέχουν έναν απίστευτο εναλλακτικό τρόπο για να ταξιδέψετε στο νησί και να φτάσετε σε παραλίες σε προσιτή τιμή.

Όσον αφορά τα πλοία, παρατήρησαμε  ότι υπάρχουν τρεις κύριες εταιρείες: η Blue Star Ferries, η Golden Star Ferries και η Seajets. Αυτές οι εταιρείες δεν έχουν υψηλές αξιολογήσεις σύμφωνα με τις κριτικές του Tripadvisor. Όμως  οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πρέπει να γνωρίζουν αυτά τα ζητήματα και να εργαστούν για να βελτιώσουν τις εμπειρίες των πελατών τους.

Πολιτισμός και μουσεία

Στην Πάρο διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν αρκετά μουσεία στα χωριά όπως η Παροικιά, η Νάουσα, οι Λεύκες και η Αλυκή. Τα περισσότερα από αυτά είναι πολύ προσιτά με τα εισιτήρια εισόδου να κοστίζουν περίπου 2-3€. Σύμφωνα με κριτικές, είναι όλα πολύ ενδιαφέροντα και το προσωπικό είναι πάντα εξυπηρετικό και φιλικό, κάτι που είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα.

Αναφορικά με τα  πολιτιστικά και ιστορικά μνημεία, υπάρχουν πολλά πράγματα να δουν οι επισκέπτες, από παλιά φρούρια και κάστρα μέχρι αρχαία νεκροταφεία και μοναστήρια. Υπάρχει κάτι για όλους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πεζοπορία μπορεί να είναι απαραίτητη για την πρόσβαση σε μερικά από τα κύρια μνημεία. Επιπλέον, εκτός από τα μουσεία που έχουν είσοδο, τα περισσότερα μνημεία είναι εντελώς δωρεάν και επομένως πολύ προσβάσιμα σε όλους.

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στο  Μουσείο Γλυπτικής Νίκος Περαντινός,  στο Λαογραφικό μουσείο Μάρπησσας,  στο  Βυζαντινό Μουσείο,  στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάρου, στο Λαογραφικό Μουσείο Λευκών και στο Σπίτι της Λογοτεχνίας. Στο κτίριο φιλοξενούνται συγγραφείς, μεταφραστές και άλλοι καλλιτέχνες, οι οποίοι, εκμεταλλευόμενοι την ηρεμία του χώρου, δημιουργούν.

Σύμβουλος Τουρισμού - Τοπική Αυτοδιοίκηση | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Ο δρ. Δημήτρης Προκοπίου είναι εκπαιδευτής ενηλίκων, Ναυτιλιακών Σπουδών και Τουριστικών και Ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Είναι σύμβουλος τουρισμού στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024