Μια “πλημμύρα” καινοτομίας, που περιλαμβάνει “έξυπνα” τηλέφωνα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εφαρμογές τοπικής αναζήτησης θα έχουν σύντομα τεράστιο αντίκτυπο σε ό,τι κάνουν οι τουρίστες και πως ξοδεύουν τα χρήματά τους, σύμφωνα με μια νέα μελέτη…
Μια “πλημμύρα” καινοτομίας, που περιλαμβάνει “έξυπνα” τηλέφωνα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εφαρμογές τοπικής αναζήτησης θα έχουν σύντομα τεράστιο αντίκτυπο σε ό,τι<...> κάνουν οι τουρίστες και πως ξοδεύουν τα χρήματά τους, σύμφωνα με μια νέα μελέτη της εταιρείας ερευνών τουριστικής αγοράς PhoCusWright.
Η έκθεση διαπίστωσε ότι οι Αμερικανοί ταξιδιώτες πέρυσι δαπάνησαν συνολικά 26,8 δισ. δολ. για εκδρομές, σκι, αθλητικά γεγονότα, πάρκα αναψυχής, ιαματικά λουτρά, μουσεία, ζωολογικούς κήπους, συναυλίες και άλλες πολιτιστικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Το ποσό αυτό είναι πάνω από το διπλάσιο του ποσού που δαπανάται για κρουαζιέρες και περιηγήσεις, και σχεδόν το διπλάσιο του ποσού που δαπανάται για ενοικιάσεις αυτοκινήτων.
Η μελέτη, με τίτλο “When They Get There, and Why They Go”, πρόκειται σύντομα να κυκλοφορήσει από PhoCusWright ΑΕ. Η εταιρεία ρώτησε 1.283 καταναλωτές, 340 προμηθευτές εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων και 45 στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας σχετικά με τις δραστηριότητες της αμερικανικής ταξιδιωτικής αγοράς.
“Οι τεχνολογίες για κινητά, τα Social Media και οι location-based αναζητήσεις έχουν ήδη ασκήσει τεράστια επίδραση στην προετοιμασία του ταξιδιού για τους καταναλωτές. Αλλά ο αντίκτυπος θα είναι ακόμη βαθύτερος, όσο προχωρούμε σε ένα κρίσιμο σημείο -την υιοθέτηση των `έξυπνων` τηλεφώνων και των υπολογιστών παλάμης”, δήλωσε ο Jon Schepke, πρόεδρος της SIM Partners. Η εταιρεία interactive marketing που εδρεύει στο Σικάγο είναι ο κύριος χορηγός της μελέτης της PhoCusWright.
Το 2012, οι πωλήσεις των “έξυπνων” τηλεφώνων αναμένεται να ξεπεράσυν αυτές των Η/Υ για πρώτη φορά. Επιπλέον, οι προβλέψεις του iSuppli για τις πωλήσεις του iPad ανέρχονται σε 43,7 εκατομμύρια το 2011 και 63,3 εκατομμύρια το 2012, ενισχύοντας τη σημασία της στόχευσης στο mobile computing και την ανάπτυξη εφαρμογών (iPhone / iPad, Android, κ.λπ.).
“Οι τάσεις αυτές προσφέρουν στους επαγγελματίες της τουριστικής αγοράς νέους και οικονομικά αποτελεσματικούς τρόπους σύνδεσης με τους καταναλωτές, πριν, κατά και μετά τα ταξίδια τους”, δήλωσε ο Schepke. “Οι καταναλωτές θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε στοχευμένες πληροφορίες, προσφορές και εκπτώσεις, όταν θα τις χρειάζονται περισσότερο και λαμβάνουν αποφάσεις, έτσι ώστε να είναι πιο πιθανό να προβούν σε αγορά”.
Ο Schepke προειδοποίησε ότι οι προορισμοί, τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά αξιοθέατα θα πρέπει ήδη να διαθέτουν στρατηγική mobile marketing, ώστε να προσαρμοστούν στο ταχέως μεταβαλλόμενο ψηφιακό τοπίο και να διασφαλίσουν ότι έχουν καταλάβει μια καλή θέση στην αγορά, για να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες αυτές. “Αυτοί που κινούνται γρήγορα, για να αναπτύξουν διαδραστικές και φιλικές προς το χρήστη εφαρμογές κινητών, θα αποκτήσουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά”, δήλωσε.
Η έκθεση κάνει λόγο για “κινητή σύγκλιση” – μια “έκρηξη” εφαρμογών GPS, χαρτογράφησης, αναζήτησης, ψηφιακής κάμερας, MP3 player και άλλων δυνατοτήτων που υπάρχουν για τα “έξυπνα τηλέφωνα” – ως τη βασική τάση που θα επηρεάσει σημαντικά τις μελλοντικές επιλογές των καταναλωτών και των δραστηριοτήτων τους στους ταξιδιωτικούς προορισμούς τους. Τα Social Media θα συνεχίσουν να διευρύνουν τη σημασία τους, καθώς οι ταξιδιώτες εξαρτώνται όλο και περισσότερο από σχόλια, βίντεο και προσωπικές συστάσεις φίλων όταν κάνουν σχέδια για διακοπές και επιλέγουν δραστηριότητες.
Μεταξύ των υπολοίπων ευρυμάτων της έρευνας είναι τα εξής:
- Τρεις στους τέσσερις ενεργούς ταξιδιώτες χρησιμοποιούν μια φορητή συσκευή, ενώ ταξιδεύουν. Τα 2/3 δηλώνουν ότι είναι πιθανό να κάνουν έρευνα, κρατήσεις αλλά και να ψωνίσουν ταξιδιωτικές δραστηριότητες μέσω των κινητών συσκευών τους.
- Πάνω από τρεις στους τέσσερις ενεργούς ταξιδιώτες αναφέρουν ότι τα ταξιδιωτικά σχόλια και οι φωτογραφίες επηρεάζουν από αρκετά έως πολύ τις επιλογές τους. Σχεδόν έξι στους δέκα αναφέρουν ότι τα βίντεο των χρηστών στο Internet είναι πολύ επιδραστικά και πάνω από έναν στους τρεις αναφέρουν το περιεχόμενο και τις προσφορές από τις εταιρείες.
- Οι καταναλωτές που ξοδεύουν τα μεγαλύτερα ποσά σε τουριστικές δραστηριότητες είναι εκείνοι που επηρεάζονται περισσότερο από το διαδικτυακό περιεχόμενο, όπως είναι οι διαδραστικοί χάρτες, τα blogs και τα κοινωνικά δίκτυα.
- Ένας στους δύο ενεργούς ταξιδιώτες λένε ότι πιθανό να “ανεβάσουν” σχόλια στο κοινωνικό τους δίκτυο, ενώ τέσσερις στους δέκα αναφέρουν ότι είναι πιθανόν να ζητήσουν συμβουλές από το κοινωνικό τους δίκτυο.
Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.