Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠτώση των εσόδων των ξενοδοχείων της Αττικής στο 9μηνο 2009
Επιτακτική ανάγκη η προώθηση θεμάτων που είναι σε τέλμα

Πτώση των εσόδων των ξενοδοχείων της Αττικής στο 9μηνο 2009

Πτώση της μέσης πληρότητας κατά 13,62%, 9,26% και 9,25% στα ξενοδοχεία της Αττικής πέντε, τεσσάρων και τριών αστέρων αντίστοιχα, δείχνουν τα στοιχεία της μηνιαίας έρευνας της εταιρείας GBR Consulting για το 9μηνο του 2009. Στην ίδια έρευνα φαίνονται οι τιμές στις τρεις αυτές κατηγορίες μειωμένες…

Πτώση της μέσης πληρότητας κατά 13,62%, 9,26% και 9,25% στα ξενοδοχεία της Αττικής πέντε, τεσσάρων και τριών αστέρων αντίστοιχα<...>, δείχνουν τα στοιχεία της μηνιαίας έρευνας της εταιρείας GBR Consulting για το 9μηνο του 2009. Στην ίδια έρευνα φαίνονται οι τιμές στις τρεις αυτές κατηγορίες μειωμένες κατά 9,71%, 10% και 2,62% αντιστοίχως, οδηγώντας τις απώλειες εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο σε ποσοστά της τάξης του 22,07%, 18,30% και 11,70% για τα πέντε, τέσσερα και τρία αστέρια αντίστοιχα.

Η ΕΞΑ-Α, σε σχετική ανακοίνωσή της και σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, αναφέρει: “Τα στοιχεία αυτά έρχονται σε απόλυτη ταύτιση με τις αρχικές προβλέψεις της ΕΞΑ-Α για το 2009 και εντείνουν τις ανησυχίες με δεδομένο ότι συμπίπτουν με το τέλος της υψηλής περιόδου του προορισμού και την έναρξη ενός δύσκολου και ιδιαίτερα προβληματικού χειμώνα. Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονιστεί ότι ο `Έλληνας πελάτης` που αποτελεί τον κατΆεξοχήν επισκέπτη της πόλης μας κατά τους χειμερινούς μήνες, έχει βιώσει μία από τις χειρότερες τουριστικές θερινές περιόδους της τουριστικής ιστορίας του, με συνέπεια οι όποιες σκέψεις για «χειμερινές αποδράσεις» να παραμείνουν ως επί το πλείστον…. σκέψεις. Μέσα στη δίνη των εξελίξεων και με δεδομένη τη στασιμότητα που προκλήθηκε από την προεκλογική περίοδο και τις εκλογές, απΆτη νέα κυβέρνηση αναμένουμε να κινηθεί άμεσα και να δρομολογήσει λύσεις για θέματα που σε επίπεδο εξαγγελιών είναι εδώ και χρόνια λυμένα, αλλά στην πραγματικότητα έχουν βαλτώσει:

Με μεγάλη ικανοποίηση ακούσαμε κατά τη διάρκεια της ομιλίας της νέας υφυπουργού Πολιτισμού & Τουρισμού κας Aντζελας Γκερέκου στο συνέδριο του ΣΕΤΕ, να αναλαμβάνει η ίδια, προσωπική δέσμευση για τη δημιουργία του Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου της Αττικής. Αυτή η ικανοποίηση θα μετατρεπόταν και σε ενθουσιασμό, εάν ξέραμε ότι α) η δέσμευση αποτελεί και κυβερνητική απόφαση, β) δεν θα υπάρξουν παλινωδίες αναφορικά με την τοποθεσία και το ακίνητο, όπως αυτό έχει ήδη καθοριστεί (ΤΑΕ ΚΒΟΝ ΝΤΟ) και γ) θα προχωρήσει άμεσα η πλέον σύντομη και αποτελεσματική διαδικασία. Με αφορμή τις δηλώσεις της υφυπουργού, η ΕΞΑ-Α προσθέτει την ανάγκη να δρομολογηθούν άμεσα δράσεις και αποφάσεις που θα στηρίξουν και τον τουρισμό `city break`, ώστε να δοθεί ανάσα στον αθηναϊκό τουρισμό.

Η σύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό, στην οποία αναφέρθηκε στην ομιλία της η κα Γκερέκου, που στοχεύει μεταξύ άλλων και στην επίλυση πολύπλοκων θεμάτων -όπως η καλύτερη λειτουργία των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων- καθίσταται για την περιοχή μας περισσότερο από ποτέ απαραίτητη και επίκαιρη, ιδιαίτερα μετά και από τη λειτουργία του νέου μουσείου της Ακρόπολης.

Η άρση του καμποτάζ (που αποτελεί προεκλογική δέσμευση και των δύο κομμάτων εξουσίας), η ΕΞΑ-Α εκτιμά ότι πρέπει να βρεθεί στις πρώτες προτεραιότητες της νέας κυβέρνησης, δεδομένου ότι για πολλά χρόνια αποτέλεσε μία πρακτική που έδιωξε την κρουαζιέρα απΆ την Αττική και στοίχισε τόσο σε απώλεια τουριστών υψηλού εισοδηματικού επιπέδου, όσο και σε θέσεις απασχόλησης, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Σε ό,τι αφορά στο θέμα της προβολής ας μην ξεχνάμε πως πέρα από το όποιο θετικό αποτέλεσμα είχαν τα αυξημένα κονδύλια της τελευταίας πενταετίας, πάνω απΆόλα ανέδειξαν την ανεπάρκεια του ισχύοντος συστήματος: Η πολυδιάσπαση σε επίπεδο κεντρικής εξουσίας, περιφερειών, νομαρχιών και δήμων, δημιουργεί επικαλύψεις, σύγχυση ενεργειών και τελικό αποτέλεσμα αντιστρόφως ανάλογο του ύφους και του ύψους της δαπάνης. Κρίνεται λοιπόν απόλυτα επιβεβλημένη η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην προβολή, με τη δημιουργία φορέων κατά τα πρότυπα ανταγωνιστικών μας χωρών, όπως η Γαλλία και η Ισπανία. Με τον τρόπο αυτό η διαφήμιση θα προσαρμοσθεί στις νέες απαιτήσεις και θα είναι σίγουρα λιγότερο δαπανηρή και περισσότερο αποτελεσματική.

Σε κάθε περίπτωση, εκείνο που απαιτείται πάνω απΆόλα είναι βούληση. Τα επιτυχημένα παραδείγματα υπάρχουν και αρκεί κάποιος να τα προσαρμόσει στη δική μας πραγματικότητα. Αυτό και μόνο θα αποτελούσε τεράστια επιτυχία.

Η ΕΞΑ-Α, για μία ακόμη φορά κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα θέματα ασφάλειας που απασχολούν το κέντρο της πόλης (π.χ. λαθρομετανάστευση, κυκλώματα της νύχτας και η εν γένει ανεξέλεγκτη εγκληματικότητα), θεωρώντας ότι η πόλη που διοργάνωσε τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 δεν αντέχει άλλη δυσφήμιση. Η Ένωση έχει καταθέσει σε όλους προτάσεις για τον απεγκλωβισμό της Αθήνας απΆτα χρόνια προβλήματα που αποτελούν τροχοπέδη για τον προορισμό και δηλώνει πρόθυμη να συνεργαστεί τόσο με το υπουργείο Πολιτισμού –Τουρισμού, όσο και με τα λοιπά υπουργεία (π.χ. υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ.λπ.) προκειμένου να δρομολογηθούν -σε συνεργασία με την πολιτεία αλλά και την Τοπική Αυτοδιοίκηση- νέες ιδέες, αλλά και δράσεις με άξονα την `οριζόντια`, όπως επεσήμανε και η κα Γκερέκου, αντιμετώπιση των θεμάτων της Αθήνας- Αττικής”.

Τέλος, η ΕΞΑ-Α τονίζει ότι το υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού οφείλει να σκύψει με ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα των τελών παρεπιδημούντων και την επαπειλούμενη επαναφορά του δημοτικού φόρου 2% επί του τζίρου των τουριστικών και επισιτιστικών επιχειρήσεων υπενθυμίζοντας ότι: α) ουδέποτε λειτούργησαν τα τέλη αυτά ως «ανταποδοτικά» καταστρατηγώντας έτσι τον βασικό λόγο ύπαρξης και επιβολής τους και β) δεν βοηθά τον Τουρισμό και την πρόοδο η υπαναχώρηση και η επανεξέταση θεμάτων που μετά από χρόνιους -και δίκαιους- αγώνες κατακτήθηκαν ή επιλύθηκαν με το σωστό τρόπο.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024
08/04/2024
05/04/2024