Εν μέσω της πανδημίας του COVID-19, καθώς ολόκληρη η τουριστική βιομηχανία παρέμεινε σε αδράνεια, με μεγάλες απώλειες και κλείσιμο, ο εικονικός τουρισμός βοήθησε και η Ελλάδα ήταν μία από τις κορυφαίες χώρες που προσέφεραν διαδραστικούς ιστότοπους για να διατηρήσουν “αλώβητο” τον τουρισμό στη χώρα.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Future Market Insights, η παγκόσμια αγορά εικονικού τουρισμού αναμένεται να είναι 12,3 δισεκατομμύρια μέχρι το 2023. Μακροπρόθεσμα, ο εικονικός τουρισμός εκτιμάται ότι θα φτάσει περίπου τα 26 δισεκατομμύρια το 2033.
Εικονικό τουρισμό ορίζουμε τον τουρισμό που επιτρέπει στους ταξιδιώτες να εξερευνήσουν έναν προορισμό, αξιοθέατα και παραλίες, χωρίς να τα επισκεφτούν με φυσική παρουσία. Ο εικονικός τουρισμός προσφέρει απίστευτες εμπειρίες που γίνονται δυνατές από την τεχνολογική καινοτομία. Οι εικονικές περιηγήσεις είναι ένας νέος τύπος μάρκετινγκ που επιτρέπει στους ταξιδιώτες να βιώσουν περιηγήσεις σε ένα οπτικό περιβάλλον.
Με την αυξανόμενη χρήση των smartphone και τις πολυάριθμες τεχνολογικές ανακαλύψεις στην τεχνολογία περιηγήσεων, η εμπειρία των εικονικών περιηγήσεων γίνεται ολοένα και πιο σημαντική για τον τουριστικό τομέα. Οι άνθρωποι επιλέγουν όλο και περισσότερο εικονικές περιηγήσεις, καθώς μπορούν να τις απολαύσουν σε smartphone και μεγάλες τηλεοράσεις.
Η Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) προσφέρει νέες ευκαιρίες ανάπτυξης στον τομέα του εικονικού τουρισμού και με τη βοήθεια των σύγχρονων smartphones, οι εικονικές περιηγήσεις είναι βέβαιο ότι θα επεκταθούν σε μεγαλύτερη κλίμακα και θα προσεγγίσουν περισσότερους ανθρώπους.
Οι σημαντικότερες προκλήσεις στον τομέα του εικονικού τουρισμού που πρέπει να αντιμετωπιστούν και να βελτιωθούν, εντοπίζονται στις τεχνολογικές βελτιώσεις, που βοηθούν στη διαφήμιση και στην αναπτυσσόμενη αγορά.
Οι ψηφιακές εξελίξεις στον τουριστικό τομέα ανοίγουν νέους δρόμους για την απόκτηση της απόλυτης εμπειρίας διαφόρων τύπων περιηγήσεων. Ο εικονικός τουρισμός αναδύεται ως εναλλακτική λύση στα φυσικά ταξίδια παρέχοντας στους καταναλωτές μια γνήσια προεπισκόπηση των τουριστικών τοποθεσιών και αξιοθέατων, και αναδεικνύεται επίσης ως δυνατότητα για προτάσεις αξίας.
Η εικονική πραγματικότητα (VR) στον εικονικό τουρισμό επιτρέπει τη διαδραστική πλοήγηση στο περιβάλλον, ανοίγοντας νέες δυνατότητες στον κλάδο του εικονικού τουρισμού. Η εικονική πραγματικότητα αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι οραματίζονται το μέλλον των ταξιδιών και έχει φέρει επανάσταση στην εμπειρία των καταναλωτών. Με τις αυξημένες εμπειρίες εικονικού τουρισμού και τον αντίκτυπο της πανδημίας του Covid-19 το 2020, ο εικονικός τουρισμός σημείωσε σημαντική ώθηση, καθώς υπήρχε η επιθυμία για εμπειρία και εξερεύνηση παρά τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς.
Την εποχή του Covid-19, ο εικονικός τουρισμός φαινόταν να είναι μια πρόσκαιρη λύση στον γενικό εγκλεισμό. Με την πάροδο όμως του χρόνου σημειώθηκε αύξηση στο εύρος ζώνης στο διαδίκτυο και ξεκλειδώθηκαν πρόσθετες λειτουργίες για να γίνει πιο ελκυστική η εμπειρία ολόκληρης της περιοδείας. Ενώ οι νέες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ παρέχουν αξία στην επιχείρηση εικονικού τουρισμού, τα βίντεο εικονικής πραγματικότητας 360 μοιρών κάνουν ένα ακόμη βήμα μπροστά. Η προέλευση της σύγχρονης εικονικής περιήγησης παρείχε μια τεχνική απεικόνιση σε συνδυασμό με οφέλη σε πραγματικό χρόνο.
Με τις σύγχρονες δυνατότητες της εικονικής πραγματικότητας, οι τεχνικές βελτιώσεις αποτελούν ένα ισχυρό μέσο για εικονικές περιηγήσεις, όπου οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται τον εκσυγχρονισμό του ψηφιακού μάρκετινγκ για να προσθέσουν νέες δυνατότητες στην εμπειρία του πελάτη.
Ενώ οι τοπικές και κεντρικές κυβερνήσεις αναλαμβάνουν διάφορες πρωτοβουλίες για την προώθηση του εικονικού τουρισμού, η ανάπτυξη υποδομών και οι στρατηγικές προώθησης θα έχουν προτεραιότητα επειδή ο εικονικός τουρισμός πάσχει από σημαντικές τεχνολογικές ελλείψεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν για την ανάπτυξη και την ανάπτυξη του κλάδου.
Πρωτοβουλίες της Ελληνικής Αρχής Τουρισμού για την Προώθηση του Εικονικού Τουρισμού
Η Ελλάδα ήταν μία από τις κορυφαίες χώρες που προσέφεραν διαδραστικούς ιστότοπους για να διατηρήσουν ανέπαφο τον τουρισμό στη χώρα μετά το παγκόσμιο lockdown, λόγω του COVID-19.
Για παράδειγμα, οι ελληνικές τουριστικές αρχές εγκαινίασαν τον ιστότοπο greecefromhome.com σε συνεργασία με την Google για την προώθηση και ενίσχυση του εικονικού τουρισμού με μοναδικό σκοπό να επιτρέψουν στο μυαλό του χρήστη να ταξιδέψει ακόμα και στο σπίτι. Ιστορικά ορόσημα, αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία, παραλίες, μουσική και τοπικές παραδόσεις με την απόλαυση της ιστιοπλοΐας, της πεζοπορίας, του ράφτινγκ και πολλά άλλα «από την άνεση του σπιτιού σας». Προηγουμένως, οι εικονικές επισκέψεις δεν παρήγαγαν μετρητά ως προσπάθεια, αλλά τότε ήταν που η Ελλάδα άρχισε να το εμπορευματοποιεί ψηφιακά χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές βελτιώσεις, οι οποίες θα συνεχίσουν να επεκτείνονται.
Ποια ηλικιακή ομάδα προτιμά να ταξιδεύει περισσότερο εικονικά;
Οι μαθητές μεταξύ 18-34 ετών προτιμούν τον Εικονικό Τουρισμό και οι γεωλογικοί χώροι επισκέπτονται περισσότερο. Ενώ οποιοσδήποτε οποιασδήποτε ηλικίας μπορεί να απολαύσει τον εικονικό τουρισμό, όσοι είναι μεταξύ 18 και 34 ετών είναι πιο πιθανό να το κάνουν. Ο κύριος λόγος για αυτήν την προτίμηση είναι να έχετε αποσπάσματα εικονικής εμπειρίας πριν από την πλήρη εμπειρία περιήγησης, ανεξάρτητα από τον προορισμό.
Οι εικονικές τοποθεσίες είναι εύκολο να κάνετε κράτηση και να τις απολαύσετε από την άνεση του σπιτιού σας και ανάλογα με τον ιστότοπο και το στυλ περιήγησης που θέλει κάποιος, δημιουργεί μια εξαιρετική εμπειρία για τους χρήστες. Την εποχή του COVID-19, ο εικονικός τουρισμός όχι μόνο υποστήριξε ολόκληρη την τουριστική βιομηχανία, αλλά αυξανόταν επίσης λόγω τωντεχνικών βελτιώσεων.
Από την εποχή του COVID-19, έχει σημειωθεί σημαντική ανάπτυξη στον εικονικό τουρισμό και ο αριθμός των τουριστών έχει αυξηθεί. Με τις τεχνολογικές εξελίξεις, είναι πλέον δυνατό να αποκτήσουν όλοι μια εμπειρία από πρώτο χέρι πριν ταξιδέψουν από κοντά στους προορισμούς τους.
Ενώ ο εικονικός τουρισμός επιτρέπει την ευκολία του προγραμματισμού και της εξερεύνησης της πλήρους εμπειρίας από την άνεση του σπιτιού. Ως αποτέλεσμα, όσον αφορά τον εικονικό τουρισμό, οι καταναλωτές συχνά εξαρτώνται περισσότερο από τον εαυτό τους αντί να περνούν τη διαδικασία της κράτησης μέσω ενός πράκτορα.
Στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης, δημοσιογράφος σε καθημερινές e-εφημερίδες και απόφοιτη του τμήματος δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.