Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΚώστας Καραμανλής: Ιδιαίτερη έμφαση στην τουριστική βιομηχανία

Κώστας Καραμανλής: Ιδιαίτερη έμφαση στην τουριστική βιομηχανία

Κατά τη διάρκεια της ομιλία του, ο πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής στην 14η Τακτική Γενική Συνέλευση ΣΕΤΕ τόνισε ότι η χώρα μας χτίζοντας το νέο αναπτυξιακό πρότυπο, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην τουριστική βιομηχανία. Συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός τόνισε έξη σημεία στα οποία έγινε παρέμβαση στην τουριστική βιομηχανία…

Κατά τη διάρκεια της ομιλία του, ο πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής στην 14η Τακτική Γενική Συνέλευση ΣΕΤΕ τόνισε ότι η χώρα μας χτίζοντας το νέο<...> αναπτυξιακό πρότυπο, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην τουριστική βιομηχανία. Συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός τόνισε έξη σημεία στα οποία έγινε παρέμβαση στην τουριστική βιομηχανία.

Πρώτον: Με το νέο αναπτυξιακό νόμο, ενισχύονται περιοχές που ήταν αποκλεισμένες και παρέχονται αυξημένα κίνητρα, για τη διεύρυνση, τον εμπλουτισμό, την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.
Ιδίως, μάλιστα, για…

  • την ίδρυση νέων ξενοδοχείων,
  • τον εκσυγχρονισμό ξενοδοχειακών μονάδων,
  • τη μετατροπή παραδοσιακών κτιρίων σε σύγχρονα καταλύματα,
  • την ενθάρρυνση επενδύσεων για γήπεδα γκολφ, μαρίνες, εκθεσιακούς χώρους, χιονοδρομικά κέντρα, θεματικά πάρκα.

Ήδη, στον τομέα του Τουρισμού έχουν υποβληθεί περίπου 480 επενδυτικά σχέδια και έχουν εγκριθεί περισσότερα από τα μισά, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 560 εκατ. ευρώ.

Δεύτερον: Αναθεωρήσαμε τη δομή και τις δράσεις του Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» για τον Τουρισμό και αυξήσαμε τους σχετικούς πόρους, σχεδόν κατά 20%.
Χρηματοδοτούνται ανάμεσα στ’ άλλα…

  • Ο ποιοτικός εκσυγχρονισμός ξενοδοχείων, κάμπινγκς, ενοικιαζόμενων δωματίων.
  • Οι επενδύσεις για τη ανάπτυξη διαφοροποιημένων μορφών τουρισμού.
  • Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων όλων των κλάδων του τουρισμού.

Υπογραμμίζω ότι η απορρόφηση πόρων για την ανταγωνιστικότητα της τουριστικής βιομηχανίας μας, από το 8%, που ήταν τον Μάρτιο του 2004, ξεπέρασε -μέσα σε δύο χρόνια- το 46%. Αύξηση σχεδόν 500%. Έως σήμερα, στο πλαίσιο του ΕΠΑΝ, έχουν εγκριθεί περισσότερα από 5.200 επιχειρηματικά σχέδια, με συνολικό προϋπολογισμό κοντά στα 590 εκατ. ευρώ.

Τρίτον: Θεσπίσαμε ενιαίο πλαίσιο για τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, που ανοίγει νέους δρόμους για…

  • την αξιοποίηση των τουριστικών ακινήτων και γενικότερα της δημόσιας ακίνητης περιουσίας,
  • την αναβάθμιση των λιμανιών της Χώρας,
  • τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών.

Τέταρτον: Προωθήσαμε, ύστερα από 25 χρόνια απόλυτης απραξίας, τις διαδικασίες για την κατάρτιση Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου, αλλά και ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου για τον Τουρισμό, ώστε να μπει οριστικό τέλος στο χάος που καθηλώνει μεγάλες επενδυτικές πρωτοβουλίες και αποθαρρύνει νέες επενδύσεις.

Πέμπτον: Προετοιμάζουμε νέο θεσμικό πλαίσιο για τη δραστική απλοποίηση, των διαδικασιών αδειοδότησης των τουριστικών επιχειρήσεων, και τη διευκόλυνση των επενδυτικών πρωτοβουλιών.

Έκτον: Διαμορφώσαμε ενιαίο πλαίσιο για τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων και εντείνουμε διαρκώς τους ελέγχους για την προστασία του Έλληνα καταναλωτή και του κάθε επισκέπτη μας. Η ποιοτική εξυπηρέτηση του πολίτη, η συγκράτηση των τιμών, η πάταξη φαινομένων αισχροκέρδειας, υπηρετούν το συλλογικό συμφέρον και βελτιώνουν την ελκυστικότητα της Χώρας ως τουριστικού προορισμού.

Η Ελλάδα είναι η Χώρα του Πολιτισμού και της Ιστορίας. Διακρίνεται για την ασφάλεια και την υψηλού επιπέδου φιλοξενία, που παρέχει σε όλους τους επισκέπτες της. Διακρίνεται για…

  • τον πολιτισμικό και μνημειακό πλούτο της,
  • τη φυσική ομορφιά της,
  • τη μοναδικότητα των νησιών της,
  • το ήπιο κλίμα.
  • Όλα αυτά έδωσαν τη δυνατότητα στη Χώρα μας να αναπτύξει μια δυναμική τουριστική βιομηχανία. Όμως! Ο παραδοσιακός τουρισμός δεν αρκεί πλέον. Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός και η εξέλιξη των καταναλωτικών προτύπων απαιτούν…
    – νέα διαφοροποιημένα τουριστικά προϊόντα
    – υψηλό επίπεδο υπηρεσιών
    – ποιότητα παντού

    Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την ευθύνη για τη διακυβέρνηση του Τόπου ορίσαμε τον Τουρισμό ως τομέα πρώτης προτεραιότητας στην Αναπτυξιακή Στρατηγική μας. Βασικοί στόχοι μας είναι: Πρώτον: Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και η ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών σε όλους τους τομείς, που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν. Και Δεύτερον: Η διεύρυνση και ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος, με την περαιτέρω ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού, που επεκτείνουν την τουριστική κίνηση σε χώρο και χρόνο. Μειώνουν, δηλαδή, την εποχικότητα και συμβάλλουν στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη.
    Aμεσες επιδιώξεις μας είναι:

    • Η προσέλκυση υψηλής ποιότητας τουρισμού.
    • Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε 12μηνη βάση.
    • Η ισόρροπη διάχυση ευκαιριών σε όλες τις περιφέρειες της Χώρας.

    Για το σκοπό αυτό προωθούνται παρεμβάσεις, που αφορούν…

  • την αναβάθμιση της διοικητικής υποστήριξης για την Τουριστική ανάπτυξη, σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
  • τη σύσταση μηχανισμών ελέγχου και παρακολούθησης της τουριστικής αγοράς,
  • τη βελτίωση του ανθρώπινου δυναμικού, που εμπλέκεται με τον Τουρισμό, άμεσα ή έμμεσα, στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα.
  • Βασικές προτεραιότητές μας είναι:

    – Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, με εκσυγχρονισμό του πλαισίου για ιδιωτικές επενδύσεις.
    – Η προβολή του τουρισμού, με αρχές σύγχρονου μάρκετινγκ, σε στοχευμένες κατευθύνσεις.
    – Η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών προορισμών, με την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την ανάπτυξη καινοτόμων τουριστικών προϊόντων.
    – Η ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, με την αξιοποίηση του πολιτιστικού αποθέματος κάθε περιοχής της Πατρίδας μας.
    – Ο επαναπροσδιορισμός, σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες, του τουριστικού προϊόντος, σε κάθε αναπτυξιακό θύλακα, προκειμένου να αναπτυχθούν ειδικευμένα και ανταγωνιστικά τουριστικά προϊόντα, συμβατά με την ταυτότητα και την εικόνα κάθε περιοχής της Πατρίδας μας.
    – Ο εμπλουτισμός της σύνθεσης του Τουριστικού προϊόντος, με την προώθηση υποδομών, που είναι αναγκαίες για την περαιτέρω ανάπτυξη νέων και ειδικών μορφών τουρισμού.

    Προχωρά η επεξεργασία νομοθετικών πλαισίων και υπουργικών αποφάσεων, για τις νέες μορφές τουρισμού και ειδικά για το θρησκευτικό τουρισμό, τον τουρισμό υπαίθρου, τον τουρισμό πόλεων, το θαλάσσιο, το συνεδριακό, τον αθλητικό και τον ιαματικό τουρισμό. Όπως επίσης και για τον Αγροτουρισμό, που μπορεί να συμπληρώνει το αγροτικό εισόδημα.

    Η Ελλάδα, μέσα στα δύο τελευταία χρόνια, απέκτησε συγκροτημένη τουριστική πολιτική. Με Σχέδιο, Στρατηγική και συγκεκριμένους στόχους. Ανασυστάθηκε το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης. Μπήκε τέλος στον κατακερματισμό των υπηρεσιών του τουρισμού και στην άναρχη πολυφωνία του παρελθόντος. Αναβαθμίστηκαν οι Περιφερειακές Υπηρεσίες. Ξεκίνησε η δημιουργία γραφείων τουρισμού, σε νέες αγορές. Διπλασιάστηκε η δαπάνη προβολής της Ελλάδας στο εξωτερικό, και καταρτίζεται στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ, για τη διαφημιστική προβολή του 2007, με συγκεκριμένους στόχους. Τριπλασιάσθηκε και αναβαθμίστηκε εντυπωσιακά η
    παρουσία της Χώρας μας στις Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις. Αξιοποιούνται αθλητικά και πολιτισμικά γεγονότα. Αξιοποιείται η εικόνα που εξέπεμψε η Χώρα μας μέσα από την επιτυχή διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Η στοχευμένη μεταολυμπιακή προβολή λειτούργησε θετικά, τόσο για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος, όσο και για την εδραίωση της εικόνας της Ελλάδας ως ασφαλούς και φιλόξενης Χώρας. Τα αποτελέσματα είναι, ήδη, εμφανή και οι εκτιμήσεις εμπνέουν αισιοδοξία. Το επιχειρηματικό κλίμα, ύστερα από τις μεταρρυθμίσεις που προωθήσαμε, άρχισε να βελτιώνεται με αυξανόμενους ρυθμούς.

    Η Τουριστική κίνηση, ύστερα από τέσσερα χρόνια συνεχούς πτώσης, παρουσιάζει, ήδη, σημαντική ανάκαμψη. Τα έσοδα από την τουριστική βιομηχανία, αυξήθηκαν το 2005, κατά 7% και τη χρονιά που διανύουμε αναμένονται ακόμη καλύτερες επιδόσεις. Και όλα αυτά δεν είναι συγκυριακά. Μπήκαν γερά θεμέλια για το μέλλον και προχωρούμε με σιγουριά. Θέλω, ωστόσο, να υπογραμμίσω ότι ο δρόμος για την επιτυχία απαιτεί τη συνεργασία όλων. Το στοίχημα της ποιότητας και της ανταγωνιστικότητας εξαρτάται από το σύνολο των εντυπώσεων που αποκομίζει ο επισκέπτης, σε κάθε βήμα του. Και σ’ αυτό, όλοι έχουμε ευθύνες και υποχρεώσεις: Κράτος, Αυτοδιοίκηση, τοπικές κοινωνίες, επιχειρήσεις, εργαζόμενοι. Παράλληλα, βέβαια, απαιτείται συνεργασία και δικτύωση των τουριστικών επιχειρήσεων, τόσο σε εθνικό, όσο και σε διακρατικό επίπεδο. Απαιτούνται συνεργασίες και κοινές δράσεις, με τις χώρες της γειτονιάς μας, για την προσέλκυση επισκεπτών από πιο μακρινές αγορές, που ανοίγονται, ήδη, στο σύγχρονο κόσμο. Επιπλέον, όμως!

    Οι τουριστικές επιχειρήσεις της Χώρας μας έχουν κάθε λόγο να αναπτύξουν επιθετικές στρατηγικές και στην εσωτερική αγορά. Σημειώνω, στο σημείο αυτό, την εκστρατεία για τον εσωτερικό τουρισμό. Όπως, επίσης και την εφαρμογή νέων Προγραμμάτων Κοινωνικού Τουρισμού, που διαμορφώνονται με διπλό στόχο, την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού, αλλά και την ικανοποίηση των αναγκών ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.

    Όλοι μαζί συγκροτείτε ένα πανίσχυρο μοχλό ανάπτυξης στη σύγχρονη Ελλάδα. Κοινός στόχος είναι μια επανάσταση ποιότητας, που να οδηγεί, ολοένα και πιο ψηλά, την τουριστική βιομηχανία μας. Κοινός στόχος είναι η επέκταση των τουριστικών δράσεων σε νέες περιοχές, αλλά και σε νέες μορφές Τουρισμού. Θέλουμε να υπάρξει αξιοποίηση, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, των συγκριτικών πλεονεκτημάτων μας:

    – Του πολιτισμικού πλούτου μας
    – Του φυσικού περιβάλλοντος
    – Της γεωγραφικής θέσης μας

    Θέλουμε να είναι η Χώρα μας ελκυστικός προορισμός, όλες τις εποχές του χρόνου. Καλύψαμε, ήδη, ένα σημαντικό κομμάτι από το έδαφος που χάθηκε στα χρόνια που πέρασαν. Σίγουρα, όμως, υπάρχουν ακόμα σημαντικές εκκρεμότητες μπροστά μας. Δρομολογήσαμε όλες τις διαδικασίες που απαιτούνται για να δώσουμε οριστικές λύσεις σε χρόνια κενά και τα βασικά αιτούμενα, για την αναβάθμιση και την επέκταση της τουριστικής βιομηχανίας μας. Το συμπέρασμα είναι, πλέον, κοινό: Στον παγκόσμιο οικονομικό ανταγωνισμό, το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας είναι η ίδια η Ελλάδα. Είναι το παρελθόν της, το παρόν της, αλλά και το μέλλον που χτίζουμε, όλες και όλοι μαζί. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει, μέσα στα επόμενα χρόνια, η πρώτη δύναμη στην Ευρώπη στον τομέα του τουρισμού, των ταξιδιών και του ελεύθερου χρόνου. Μπορεί, με ποιοτική προσφορά τουριστικών υπηρεσιών, να έχει τουρισμό και τους 12 μήνες του χρόνου. Το τουριστικό προϊόν είναι, από τη φύση του, δεμένο με τον Τόπο: Είναι «εμπειρία Ελλάδας». Είναι «βίωμα Ελλάδας». Έχουμε τις δυνατότητες να κινηθούμε πιο ψηλά. Έχουμε τα πλεονεκτήματα που απαιτεί η νέα εποχή. Έχουμε την πολιτική βούληση ν’ αλλάξουμε τα πράγματα, που καθήλωναν τον Τόπο μας.

    Είμαστε στο μέσο μιας δύσκολης προσπάθειας. Έγιναν, στα δύο αυτά χρόνια, πολλά και δρομολογήθηκαν ακόμη περισσότερα. Τα αποτελέσματα, που ήδη προκύπτουν, από τα σταθερά βήματά μας, είναι θετικά και ελπιδοφόρα. Οι Έλληνες μπορούμε, πλέον, να είμαστε ολοένα και πιο αισιόδοξοι. Η κοινωνία, κρίνοντας τις αδυναμίες του χτες και διακρίνοντας τις ανάγκες του μέλλοντος, δείχνει, σε όλους, το δρόμο της ευθύνης. Το δρόμο που οδηγεί στην Ελλάδα που αναπτύσσεται παντού και παράγει καρπούς για όλους. Το δρόμο των τομών, των αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων.

    “Κλείνοντας, θέλω να συγχαρώ το ΣΕΤΕ για τα δεκαπέντε χρόνια της προσφοράς του στον ελληνικό Τουρισμό και την ανάπτυξη της Χώρας. Θέλω, ταυτόχρονα, να σας βεβαιώσω ότι η Κυβέρνηση επιζητεί και υπολογίζει σοβαρά τις εκτιμήσεις και τις παρατηρήσεις, τις ιδέες και τις προτάσεις σας. Επιδιώκουμε σταθερά τη συνεννόηση, τη σύνθεση απόψεων, τη συνεργασία με όλους τους παραγωγικούς φορείς και κοινωνικούς εταίρους. Η Ελλάδα που οραματιζόμαστε, η Ελλάδα του μέλλοντος, είναι υπόθεση όλων.”, είπε ο πρωθυπουργός

    Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

    Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
    Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

    Ετικέτες
    26/04/2024
    25/04/2024
    24/04/2024
    23/04/2024
    22/04/2024
    19/04/2024