Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΚώστας Σημίτης: Εκσυγχρονισμός, διαφοροποίηση, ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, διαφήμιση, οι τέσσερις άξονες της τουριστικής μας πολιτικής

Κώστας Σημίτης: Εκσυγχρονισμός, διαφοροποίηση, ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, διαφήμιση, οι τέσσερις άξονες της τουριστικής μας πολιτικής

Κατηγορηματικά αντίθετος εμφανίσθηκε ως προς την πολυδιάσπαση του τουριστικού κλάδου ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης μιλώντας χθες στην γενική συνέλευση του ΣΕΤΕ, ενώ δήλωσε ότι ο ΣΕΤΕ μπορεί και είναι επιθυμητό να αναδειχθεί σε κοινωνικό εταίρο και συνομιλητή για το σύνολο του τομέα….

Κατηγορηματικά αντίθετος εμφανίσθηκε ως προς την πολυδιάσπαση του τουριστικού κλάδου ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης μιλώντας χθες στην γενική συνέλευση του ΣΕΤΕ, <...> ενώ δήλωσε ότι ο ΣΕΤΕ μπορεί και είναι επιθυμητό να αναδειχθεί σε κοινωνικό εταίρο και συνομιλητή για το σύνολο του τομέα. Η δήλωση αυτή όπως και η παρουσία του πρωθυπουργού δημιούργησε σειρά συζητήσεων στους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η παρουσία του πρωθυπουργού σε μια τουριστική συνάντηση θεωρήθηκε ότι έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού αποτελεί ένδειξη για την αναγνώριση του κλάδου. Ωστόσο, τα όσα ανακοινώθηκαν, ιδιαίτερα σχετικά με τα περιορισμένα κονδύλια για την προβολή και την διαφήμιση του κλάδου σε σύγκριση με την συμμετοχή του στο ΑΕΠ και την γενικότερη συνεισφορά του, δεν κρίθηκαν από την πλειονότητα επαρκώς ικανοποιητικά. Ο πρωθυπουργός, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε επίσης στην δημιουργία μεικτής Εταιρείας Τουριστικού Μarketing AE και Διυπουργικής Επιτροπής Τουρισμού.

Αναλυτικότερα ο κ. Σημίτης ανέφερε ότι «Οι τελευταίες εκτιμήσεις για την οικονομική μεγέθυνση στις αναπτυγμένες χώρες αναθεωρούνται προς τα κάτω, επιβεβαιώνοντας ότι η ύφεση εξακολουθεί να απειλεί την Ε.Ε. Οι οικονομίες βρίσκονται αντιμέτωπες με τις συνέπειες του πολέμου στο Ιράκ. Οι εξελίξεις αυτές προκαλούν ανησυχία, γεννούν αβεβαιότητες για το μέλλον. Πρέπει όμως να παραμείνουμε ψύχραιμοι» και συμπλήρωσε: «Σήμερα η ελληνική οικονομία έχει σταθερότητα, αντιστέκεται αποτελεσματικά στις κρίσεις».

Όσον αφορά στον τουρισμό ο κ. Σημίτης τον χαρακτήρισε βασικό πυλώνα της εθνικής μας οικονομίας, επισημαίνοντας ότι παρά τη συνεχή της μεγέθυνση της τελευταίας δεκαετίας, η τουριστική βιομηχανία στην Ελλάδα βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Ο ανταγωνισμός από τις Μεσογειακές εξωκοινοτικές χώρες είναι έντονος, ιδιαίτερα μετά την εισαγωγή του ευρώ. Τα διαρθρωτικά προβλήματα έχουν βγει στην επιφάνεια είπε ο πρωθυπουργός αναφέροντας ενδεικτικά:

  • τη διαφαινόμενη κόπωση του βασικού τουριστικού προϊόντος
  • τα προβλήματα ποιότητας και την ανάγκη διαφοροποίησης και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας
  • την υψηλή εποχικότητα, που χαρακτηρίζει τον ελληνικό τουρισμό

Εκτός από ανωτέρω, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός ο ελληνικός τουρισμός σήμερα δέχεται και τη δυσμενή επίδραση συγκυριακών φαινομένων όπως η οικονομική επιβράδυνση στις χώρες της Ε.Ε., από όπου προέρχονται οι περισσότεροι τουρίστες και η ανασφάλεια λόγω του πολέμου στο Ιράκ. Η Ελλάδα, όμως, έχει την ευκαιρία να αναδείξει το νέο της πρόσωπο μέσω των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004» τόνισε ο πρωθυπουργός «και στην πρόκληση αυτή απαντάμε με ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στην ιστορία της χώρας».

Οι κεντρικοί άξονες της Τουριστικής Πολιτικής μας στα πλαίσια ανάπτυξης της Ανταγωνιστικότητας, δήλωσε ο κ. Σημίτης, είναι πλέον συμφωνημένοι και σαφείς:

Πρώτος άξονας, ο εκσυγχρονισμός των καταλυμάτων και η δραστική βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών. Προς την κατεύθυνση αυτή γίνονται επενδύσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται:

  • Επενδύσεις στο πρόγραμμα ΕΠΑΝ, συνολικού προϋπολογισμού 358,7 εκατ. ευρώ.
  • Το 2001, ενισχύθηκαν από τον Ν. 2601/98, επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ.
  • Έχουν παραχωρηθεί από την Εταιρεία Τουριστικών Ακινήτων (ΕΤΑ) και εξελίσσονται ιδιωτικές επενδύσεις σε υψηλές κατηγορίες ξενοδοχείων και σε ειδικές υποδομές, ύψους 250 εκατ. ευρώ.

Δεύτερος άξονας, η διαφοροποίηση και ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος με την ανάπτυξη των θεματικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως :

  • Ο Θαλάσσιος τουρισμός και οι τουριστικοί λιμένες
  • Ο Συνεδριακός τουρισμός
  • Ο Θεραπευτικός και Αναζωογονητικός τουρισμός
  • Ο Χιονοδρομικός και Ορεινός Τουρισμός και οι δυνατοί συνδυασμοί τους.

Και προς την κατεύθυνση αυτή προωθούνται επιπλέον επενδύσεις. Ενδεικτικά:

  • Από το ΕΠΑΝ συνολικού προϋπολογισμού 172,4 εκατ. ευρώ.
  • Προωθείται πρόγραμμα ανάπτυξης νέων Τουριστικών Λιμένων και Αγκυροβολίων χρηματοδοτούμενο από το Π.Δ.Ε. και το Γ΄ΚΠΣ ύψους περίπου 200 εκατ. ευρώ.
  • Ευρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη το επενδυτικό πρόγραμμα της ΕΤΑ που θα προκαλέσει ιδιωτικές επενδύσεις ύψους 380 εκατ. ευρώ.

Τρίτος άξονας, η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού του τουρισμού, που συμπληρώνει την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών. Επιπρόσθετα δρα ευεργετικά στην απασχόληση. Ιδιαίτερα στις θεματικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού, που δημιουργούν νέου τύπου θέσεις εργασίας.

Τέταρτος άξονας, οι νέες κατευθύνσεις στην προώθηση του Ελληνικού Τουρισμού με την προβολή – διαφήμιση καθώς και την ενίσχυση των τουριστικών δικτύων διανομής και μεταφοράς, που αφορούν στην:

  • Ενίσχυση των παραδοσιακών μας αγορών
  • Διαφοροποίηση και διείσδυση σε νέες αγορές
  • Συνέργιες με τον ιδιωτικό τομέα
  • Θεματικές προβολές και δράσεις
  • Μείωση της εποχικότητας
  • Αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών
  • Ανάπτυξη των διεθνών σχέσεων

Οι πολιτικές και τα μέσα προώθησής τους για την ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού Τουρισμού διατρέχονται από μια κεντρική πολιτική επιλογή, την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας , η οποία έχει την αφετηρία της στη στρατηγική της Λισσαβόνας δήλωσε ο κ. Σημίτης, που διευκρίνισε ότι στο χώρο του τουρισμού αυτό σημαίνει:

  • Aνοιγμα» αγορών σε βιώσιμες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και ιδιαίτερα αυτές του ιδιωτικού τομέα.
  • Προώθηση συνεργιών και συνεργασιών σε δημόσια περιουσιακά στοιχεία με ιδιωτικό management.
  • Σχεδιασμένη ενίσχυση ιδιωτικών επενδύσεων.
  • Ενίσχυση και ενθάρρυνση επιχειρηματικού σχεδιασμού και δράσεων και ιδιαίτερα εκείνων που αφορούν σε συγχωνεύσεις, δημιουργία επωνύμου προϊόντος κ.α.
  • Ενίσχυση καινοτόμων επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και προϊόντων.

Αναφερόμενος στις διαρθρωτικές αλλαγές που σχεδιάζονται στον τουριστικό τομέα ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε την άποψη για δημιουργία υπουργείο Τουρισμού ξεπερασμένη και τάχθηκε υπερ της σύστασης μιας Διυπουργικής Επιτροπής Τουρισμού. Όσον αφορά στην επάρκεια τουριστικής προβολής τόνισε ότι για πρώτη φορά κατοχυρώθηκαν νομοθετικά οι πόροι για τη διαφήμιση, που ανέρχονται σε 10 δισ. δρχ,, στους οποίους προστίθενται οι πόροι του ΕΠΑΝ, των ΠΕΠ και άλλων υπουργείων. Σύμφωνα με τον κ. Σημίτη η εξαγγελία του υπουργείου Ανάπτυξης για μεικτή Εταιρεία Τουριστικού Μarketing AE με αντίστοιχη αναδιάταξη των αρμοδιοτήτων στην περιοχή αυτή, του ΕΟΤ καθώς και των γραφείων του στο εξωτερικό αποτελεί παράδειγμα πολιτικής προς την ορθή κατεύθυνση.

Ο πρωθυπουργός υπενθύμισε ακόμα ότι με αφορμή την κρίση, ανακοινώθηκε η δαπάνη 8,5 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του τουρισμού. Από το ποσό αυτό 7 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για έκτακτη ειδική διαφήμιση, και 1,5 εκατ. ευρώ για ενίσχυση του κοινωνικού τουρισμού.

Οι διαρθρωτικές αλλαγές πρέπει να αφορούν και τον ιδιωτικό τομέα ανέφερε ο πρωθυπουργός και δήλωσε ότι ο ΣΕΤΕ μπορεί και είναι επιθυμητό να αναδειχθεί σε κοινωνικό εταίρο και συνομιλητή για το σύνολο του τομέα, εφ΄ όσον:

  • Καταφέρει να ομοιογενοποιήσει και να συνθέσει τον χώρο του.
  • Αναδιαρθρωθεί και αποκτήσει μηχανισμούς παραγωγής τεκμηριωμένων, νηφάλιων και ολοκληρωμένων απόψεων.
  • Λειτουργήσει στα πλαίσια μιας ενιαίας οικονομίας, λαμβάνοντας υπόψη τις συνολικές εθνικές και κοινοτικές πολιτικές.

Όσον αφορά στο θέμα της ίδρυσης Τουριστικού Επιμελητηρίου ο κ. Σημίτης υπογράμμισε: «Η Επιμελητηριακή οργάνωση του χώρου της Φιλοξενίας, του σημαντικού αυτού μέρους της τουριστικής προσφοράς, πρέπει να αποκτήσει ουσιαστική υπόσταση και όργανα, ώστε να μπορεί να διαδραματίσει σοβαρά και τεκμηριωμένα το ρόλο του συμβούλου της Πολιτείας. Αυτό δεν είναι θέμα της πολιτείας μόνο. Είναι και θέμα των ενδιαφερομένων».

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024