Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΟλυμπιακή: Φιάσκο η απόπειρα αποκρατικοποίησης κατά το ΠΑΣΟΚ
Δηλώσεις Ν. Σηφουνάκη, Χ. Τσιόκα και Ντ. Ρόβλια για την ΟΑ

Ολυμπιακή: Φιάσκο η απόπειρα αποκρατικοποίησης κατά το ΠΑΣΟΚ

Σταθερός στόχος της κυβέρνησης είναι η αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής τόνισε ο υπουργός Μεταφορών κ. Κωστής Χατζηδάκης μετά τη συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής. Επίσης όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης θα συνεχιστεί η προσπάθεια αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής…

Σταθερός στόχος της κυβέρνησης είναι η αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής τόνισε ο υπουργός Μεταφορών κ. Κωστής Χατζηδάκης μετά τη συνεδρίαση<...> της διυπουργικής επιτροπής. Επίσης όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης θα συνεχιστεί η προσπάθεια αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής, με τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με νομοθετική κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων. Οι προσφορές που κατατέθηκαν δεν ικανοποίησαν την κυβέρνηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν η έκτη απόπειρα αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής. Συνέντευξη Τύπου για την Ολυμπιακή έδωσε την Τετάρτη το ΠΑΣΟΚ, όπου κατηγορήθηκε η κυβέρνηση για ενημέρωση σχετικά με την εξέλιξη της πώλησης της Ολυμπιακής, απαξίωσης της εταιρείας και ξεπούλημα έναντι “πινακίου φακής”. Όπως δήλωσε ο πολιτικός εκπρόσωπος για θέματα μεταφορών και επικοινωνιών του ΠΑΣΟΚ κ. Νίκος Σηφουνάκης, η κυβέρνηση αποδίδει τη μειωμένη συμμετοχή στο διαγωνισμό πώλησης της Ολυμπιακής στη διεθνή οικονομική συγκυρία και όχι, όπως επισήμανε, στους δικούς της λανθασμένους χειρισμούς και στις λάθος επιλογές. Ο εισηγητής ΚΤΕ Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Χάρης Τσιόκας, τόνισε ότι η πώληση της Ολυμπιακής εξελίσσεται σε ένα εκκολαπτόμενο, τεραστίου μεγέθους, σκάνδαλο και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να αποποιηθεί τις ευθύνες της για το φιάσκο, όπως είπε, της πώλησης της Ολυμπιακής.
Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Νίκος Σηφουνάκης, ο εισηγητής του ΚΤΕ Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Χάρης Τσιόκας και το μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του Κινήματος, κ. Ντίνος Ρόβλιας, έδωσαν χθες συνέντευξη Τύπου για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές.

“Η κυβέρνηση και ο υπουργός, κ. Κώστας Χατζηδάκης, δρομολόγησαν με ευθύνη τους μιας αμφίβολης ως προς το αποτέλεσμα διαδικασίας εκποίησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Δυστυχώς το πέπλο μυστικότητας που επεβλήθη στις εκποιητικές διαδικασίες στέρησε τη δυνατότητα ενημέρωσης ακόμα και στους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, οι οποίοι από τα ΜΜΕ επληροφορούντο στο βαθμό που και αυτά έχουν ενημέρωση, για την εκφυλιστική διαγωνιστική διαδικασία”, ανέφερε ο κ. Σηφουνάκης. “Η κυβέρνηση με πρότασή της στην Commission, την οποία ασμένως έκανε αποδεκτή ο Επίτροπος κ. Ταβιάνι το Σεπτέμβριο του 2008, υπέδειξε στην ουσία τη διάλυση των Ολυμπιακών Αερογραμμών, όταν συνομολόγησε τη συρρίκνωση του πτητικού έργου της εταιρείας στο 65%, τη συρρίκνωση ή τη διάλυση της τεχνικής βάσης για την οποία συμφώνησε να διατηρηθεί μόλις το 20% του εργατικού δυναμικού. Καλέσαμε την κυβέρνηση να ενημερώσει ποιο είναι το εναλλακτικό της σχέδιο στην περίπτωση ναυαγίου του σχεδιασμού της, με δεδομένη τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πλέοντας σε πελάγη ευτυχίας απαξίωσε να απαντήσει. Η κυβερνητική πλειοψηφία με το Ν. 3717/2008 που ψήφισε στη Βουλή, υποχρεώνει όλους τους Έλληνες πολίτες να πληρώσουν τουλάχιστον 1,3 δισ. ευρώ για τη συνταξιοδότηση παρά τη θέλησή τους, νεότατους σε ηλικία εργαζομένους και την απόλυση των συμβασιούχων.

Η κυβέρνηση μετά το διαγωνιστικό φιάσκο αποδίδει τη μειωμένη συμμετοχή στο διαγωνισμό στη διεθνή οικονομική κρίση. Η ίδια όμως δια στόματος του Πρωθυπουργού κ. Καραμανλή από το Κατάρ, διαβεβαίωνε ότι οι καλοί επενδυτές επενδύουν σε περιόδους κρίσης.

Το ΠΑΣΟΚ είχε καυτηριάσει στη Βουλή τις θριαμβικές δηλώσεις του υπουργού κ. Χατζηδάκη περί μαζικής συμμετοχής στο διαγωνισμό μεγάλων εταιρειών, οι οποίες ούτε λίγο ούτε πολύ συνωστίζονταν στο ποια θα πρωτοσυμμετέχει.

Είχαμε καυτηριάσει λίγες μέρες πριν το διασυρμό που υπέστη ο Πρωθυπουργός όταν μετέβη ειδικά στο Κατάρ και σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση ανήγγειλε το ενδιαφέρον της Qatar Airlines στο διαγωνισμό. Αποτελεί γελιοποίηση για τον πρωθυπουργό και την κυβέρνησή του, όταν πριν αλέκτωρ λαλήσει ήρθε η επίσημη προσβλητική ανακοίνωση – διάψευση της Qatar Airlines ότι ουδέποτε ενδιαφέρθηκε για την αγορά των Ολυμπιακών Αερογραμμών, για να ακολουθήσουν η Etihad, Imperial και άλλες.

Η κυβέρνηση σε αυτή την προσβολή κρύφτηκε, δεν απήντησε. Δεν υπερασπίστηκε την ιστορική εταιρεία που επί 50 χρόνια υπήρξε παγκόσμιο αεροπορικό σύμβολο. Απαντήσαμε στη Βουλή εμείς για λογαριασμό της, σημειώνοντας ότι δυστυχώς στη χώρα μας υπάρχει μια μειοψηφική στο λαό κυβέρνηση που τη χαρακτηρίζει η τσαπατσουλιά.

Ο κ. Χατζηδάκης στη Βουλή και σε όλα τα φόρα, ακόμα και σε τηλεοπτική εκπομπή με την κα Παναγιωταρέα, δήλωνε με περίσσια αλαζονεία, `η Ολυμπιακή ως νέα εταιρεία θα πετάει στους ουρανούς ως τα τέλη του 2008`. Αποτέλεσμα, του έκλεισαν την πόρτα στο πρόσωπο.

Ο πρωθυπουργός στις 5 Νοέμβρη απΆ τη Μάλτα επιβεβαίωνε το μεγάλο ενδιαφέρον για την εξαγορά των Ολυμπιακών Αερογραμμών και ότι όλα βαίνουν καλά. Στις 14 Νοεμβρίου η κυβέρνηση συνέχισε να επιβεβαιώνει τη μαζική συμμετοχή στο διαγωνισμό. Στις 22 Δεκεμβρίου, ο τότε υπουργός Μεταφορών κ. Χατζηδάκης, αιφνιδίασε την ίδια την Κυβερνητική Επιτροπή όταν ανακοίνωνε ότι η Qatar απεσύρθη, όπως και η Imperial, που διεκδικούσε την τεχνική βάση. Απέδωσε τη μη συμμετοχή των αξιόπιστων εταιρειών στη βΆ φάση του διαγωνισμού ακόμα και στα επεισόδια της Αθήνας και βεβαίως στην οικονομική κρίση.

Ο πρωθυπουργός έχει μέγιστη ευθύνη όταν σε εποχή οικονομικής και τουριστικής κρίσης, όταν οι tour operator κλείνουν πακέτα, ο εθνικός μεταφορέας είναι απών ψυχομαχώντας. Η κυβέρνηση οδήγησε την Ολυμπιακή Αεροπορία στη χειρότερη κατρακύλα της 50χρονης πορείας της, όταν ακυρώνονται χιλιάδες πτήσεις για να υπάρξει η μίνιμουμ εξυπηρέτηση, όταν ενοικιάζονται την τελευταία στιγμή αεροσκάφη με ξένα σήματα και πληρώματα και καταβάλλονται υπέρογκα ποσά.

Δε γνωρίζουμε ποια θα είναι στο εξής η τύχη των Ολυμπιακών Αερογραμμών, αφού απΆ την ανελαστική συμφωνία που συνομολόγησε με τη Commission στις 17 του Σεπτέμβρη, η μη τήρηση των όρων της σημαίνει οριστικό λουκέτο της εταιρείας.
Δε γνωρίζουμε εάν παρά την πενιχρή συμμετοχή στο διαγωνισμό, θα προχωρήσει, εκποιώντας όσο-όσο την εταιρεία, σε κάποιον ή σε κάποια απΆ τις δύο τελικά εταιρείες που συμμετείχαν και με το όποιο τίμημα.
Δε γνωρίζουμε αν θα προχωρήσει στην εκχώρηση της εταιρείας έναντι μόλις – όπως γράφεται – 20 εκατ. ευρώ, αν θα επαναλάβει τον ατελή διαγωνισμό ή αν θα ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση παράταση.

Αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία να πωλείται κάτι, να πληρώνει ο ελληνικός λαός 1,3 δις για να προσφερθεί στην ουσία δωρεάν ο εθνικός αερομεταφορέας σε μη φερέγγυο σχήμα.

Καταθέσαμε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή στις 12/1/09 πριν λίγες μέρες και στην οποία ζητούσαμε να απαντηθεί σε ποιο σημείο βρίσκεται η διαδικασία πώλησης και ποιοι οι οριστικοί συμμετέχοντες. Ποιο το εναλλακτικό σχέδιο σε περίπτωση που δεν καταλήξει θετικά ο διαγωνισμός, δεδομένης της δεσμευτικής συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ποια θα είναι η τύχη των εργαζομένων, μονίμων και συμβασιούχων, με δεδομένους τους δύο νόμους που ψήφισε στα τέλη του 2008, τον 3710 και τον 3717, εφόσον δεν ολοκληρωθεί η διαδικασία της πώλησης. Ότι απΆ την ανελαστική συμφωνία η μη τήρηση των όρων σημαίνει κλείσιμο εφάπαξ της εταιρείας. Αν ο νέος υπουργός Μεταφορών ο κ. Στυλιανίδης θα επωμιστεί την ευθύνη μιας εκποίησης και με ότι αυτό συνεπάγεται.

Απάντηση δε λάβαμε. Ο νέος υπουργός απέφυγε να προσέλθει στο Κοινοβούλιο και έστειλε τον υφυπουργό του, ο οποίος βρισκόμενος σε δύσκολη θέση, απέφυγε να τοποθετηθεί και να πάρει την οποιαδήποτε θέση. Επιβεβαίωσε όμως το συνωστισμό των ενδιαφερομένων.
Προειδοποιήσαμε την κυβέρνηση να μην αποτολμήσει να εκποιήσει έναντι πινακίου φακής και μάλιστα ως παράκλητη τις Ολυμπιακές Αερογραμμές.

Συμπεράσματα και προτάσεις. Ο στόχος της κυβέρνησης υπήρξε μικρός και κοντόφθαλμος. Και αν ακόμα δεχθούμε τις επενδυτικές δυσκολίες λόγω της οικονομικής κρίσης, το τραγικό και ολέθριο λάθος της υπήρξε ότι χάθηκαν 5 χρόνια ευνοϊκής οικονομικής συγκυρίας. Η κυβέρνηση επαναπαύθηκε επί μακρόν χρόνο κάνοντας απλή διαχείριση και φόρτωσε στη νέα εταιρεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών που δημιουργήθηκε το 2003, νέα χρέη και νέα ελλείμματα. Δεν έβαλε ως στόχο τη δημιουργία ενός εφικτού σχήματος ανασυγκρότησής της, συνάπτοντας στρατηγική συμμαχία με αξιόπιστη αεροπορική εταιρεία, σε συνδυασμό με κρατικά και ιδιωτικά κεφάλαια. Για να κάνει, υποτίθεται, ελκυστική την πώληση, χρέωσε την αμφιβόλου αποτελεσματικότητας εξυγίανση στον Έλληνα πολίτη με την πρόωρη συνταξιοδότηση χιλιάδων νεότατων εργαζομένων για να λάβει στις 31/1/09 τα επίχειρα μιας αποτυχίας.

Δύο ουσιαστικά ανάξιες λόγου προσφορές υπήρξαν. Τίθενται λοιπόν επιτακτικά τα ερωτήματα τα οποία επιζητούν απαντήσεις: Υπήρξε, και σε ποιον βαθμό ολοκληρωμένη μελέτη αποτίμησης της εταιρείας; Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα και ξεκίνησαν σε διαδικασία πώλησης. Γιατί οι φάκελοι προς τους ενδιαφερομένους υπήρξαν ελλιπείς και διέρρεαν ότι δεν είχαν παραλάβει τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας; Πόσο θα πληρώσει το ελληνικό Δημόσιο την εταιρεία αποτίμησης; Η Εταιρεία Συμβούλων Αξιολόγησης ΛΑΖΑΡ τι ακριβώς αντικείμενο είχε και πώς προχώρησε στην εκποιητική διαδικασία χωρίς να έχει έγκαιρα τους πλήρεις φακέλους; Και πώς ενήργησε στο να συνεχίσει αυτή η διαδικασία;

Η παραπάνω εταιρεία κατέστησε γνωστό στην κυβέρνηση ότι μέχρι την τελευταία στιγμή ανέμενε τα στοιχεία της αποτίμησης; Τι είδους συνεργασία υπήρξε μεταξύ της κυβέρνησης, της ΛΑΖΑΡ και της εταιρείας αποτίμησης; Πόσο θα πληρώσει το ελληνικό Δημόσιο για τις ατελέσφορες υπηρεσίες των δυο εταιρειών; Και ποιος ευθύνεται γιΆ αυτό;

Ο Επίτροπος, κ. Ταγιάνι, που εκθείαζε τις εκποιητικές διαδικασίες του κ. Χατζηδάκη, που όρισε και Επιτροπεία γιΆ αυτό, σίγουρα αισθάνεται ικανοποιημένος, αφού μια έστω μικρή ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία οδεύει σε δόλια πτώχευση ή δόλια διάλυση προς όφελος των ανταγωνιστών της. Όμως η κυβέρνηση και ο κ. Χατζηδάκης δεν κατάλαβαν ακόμα ότι είχαν λάθος στόχο, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες που διαχειρίστηκαν τις προβληματικές αεροπορικές εταιρείες τους με σχέδιο εντός των ευρωπαϊκών συνόρων.

Ήτοι: Η Austrian Airlines και η Brashear Airlines προσανατολίστηκαν στην γερμανική Lufthansa και φαίνεται ότι και η σκανδιναβική SAS προς τα εκεί προσανατολίζεται. Η British Airways συζητά με την Imperia και διαφαίνεται ότι κλείνει και αυτή η συμφωνία. Και η Air France KLM απέκτησε το 25% της Alitalia μετά από πρωτοβουλία της συντηρητικής ιταλικής κυβέρνησης προ να συνάψει στρατηγική συμμαχία μΆ αυτήν. Τίθεται τέλος ένα μέγα θέμα εξαπάτησης του ελληνικού Κοινοβουλίου διότι υφάρπαξε την έγκρισή του ο κ. Χατζηδάκης με το επιχείρημα: ΘΆ απολυθεί μετά βεβαιότητος η εταιρεία, αλλά πρέπει νΆ απαλλαγεί από τα οικονομικά της βάρη, άπαξ διά παντός.

Κάτω απΆ αυτό το εκβιαστικό δίλημμα ψηφίστηκε ο Ν. 3717 και οι Έλληνες πολίτες αναγκαστικά θα καταβάλλουν τουλάχιστον 1,3 δις ευρώ. Ποια θα είναι η τύχη πλέον αυτού του έωλου νόμου και βεβαίως των εργαζομένων; Τα τραγικά όμως λάθη της κυβέρνησης στο όνομα των ατυχών μεταρρυθμιστικών προγραμμάτων της δεν μπορούν να διορθωθούν με την οριστική παράδοση των Ολυμπιακών Αερογραμμών, με εξευτελιστικούς όρους στον όποιον τυχόντα επενδυτή.

Αν θα πάρει μια ανάσα, μια αναστολή και θα ζητήσει παράταση της διαδικασίας, απλώς θα γλιτώσει λίγο χρόνο. Στο έσχατο σημείο που έφτασαν τα πράγματα, ούτε τα μπαλώματα με παρακλητικές απευθείας διαπραγματεύσεις που προαναγγέλλονται για νέα σχήματα ούτε μια νέα διαγωνιστική διαδικασία θα έχει μέλλον.

Μια νέα διαγωνιστική διαδικασία έστω και αν είναι ακριβή και σύννομη η αποτίμηση της περιουσίας της εταιρείας και με σαφώς προσδιορισμένο το ακριβώς αντικείμενο της πώλησης, πάλι θα είναι ατελέσφορη. Η λύση που τεχνηέντως διαρρέει η κυβέρνηση, το είδαμε και σήμερα στις εφημερίδες, ότι θα προχωρήσει στην έσχατη των περιπτώσεων στην λειτουργία μιας μικρής εταιρείας 20 αεροσκαφών, δηλαδή μιας εταιρείας για τις άγονες γραμμές, θα είναι παραδοχή πως σε ό,τι σχεδίαζε είχε στόχο την εξυπηρέτηση των ανταγωνιστών της εταιρείας.

Αν τελικά αυτός ήταν ο στόχος τον οποίο είχαμε έγκαιρα καταγγείλει, πρόκειται περί μεθόδευσης χωρίς προηγούμενο. Αυτά, και θα σας μοιραστεί και μια δήλωση για την ΝΕΤ και για τον απαράδεκτο τρόπο που επί έξι μήνες, απΆ το καλοκαίρι, είχε αποκλειστικό καλεσμένο τον κ. Χατζηδάκη στα δελτία ειδήσεων, στην πρωινή εκπομπή του κ. Λυριτζή Οικονόμου όπου διέσυραν την ΕΡΤ σε εξευτελιστικό βαθμό και βεβαίως προσπαθούσαν να παρουσιάσουν τον κ. Χατζηδάκη ως τον σωτήρα των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

Καλούμε λοιπόν αυτούς τους δυο κυρίους παρουσιαστές και την ΕΡΤ να μας καλέσουν κι εμάς για έξι μήνες να κάνουμε αυτή τη δουλειά, να τους πούμε την αθλιότητα αυτής της πρόχειρης διαδικασίας και πώς οδήγησαν και πώς έφτασαν σΆ αυτό το χάλι”.

Από την πλευρά του ο κ. Τσιόκας δήλωσε: ” Όπως θα καταλάβατε, λίγες ώρες πριν τη συνεδρίαση της κυβερνητικής Επιτροπής, αυτή η σύνθεση του πάνελ γιΆαυτήν τη συνέντευξη αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα και δείχνει και το μεγάλο ενδιαφέρον του ΠΑΣΟΚ για ένα εκκολαπτόμενο τεράστιου μεγέθους σκάνδαλο που πάει να εξελιχθεί.

Ήδη με προκλητικό τρόπο και με “μεταμορφισμούς” που θα ζήλευε και το πιο ευφάνταστο μυαλό, η κυβέρνηση επιχειρεί νΆ αποποιηθεί των ευθυνών της για το φιάσκο του διαγωνισμού. Aλλος είναι ο τυπικά υπεύθυνος υπουργός Μεταφορών και άλλος υπουργός διαχειρίζεται τα θέματα μεταφορών, γεγονός, βέβαια, που το συναντάμε και στον τομέα της οικονομίας της κυβέρνησης.

ΜΆαυτούς τους μεταμορφισμούς λοιπόν, φαίνεται ότι υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα για την προοπτική της Ολυμπιακής. Έχουμε στην πράξη διάλυση της Ολυμπιακής. Υπάρχουν ευθύνες για δόλια χρεοκοπία και διάλυση του ομίλου. Ευθύνες για την εκχώρηση και μάλιστα άνευ όρων, επί χρόνια τώρα, μεριδίων της αγοράς σε ανταγωνιστές. Ευθύνες για την παραίτηση της χώρας από την ανακατανομή του αερομεταφορικού έργου που γίνεται στην Ευρώπη. Ευθύνες για την διασπάθιση της δημόσιας περιουσίας και για τον διαγωνισμό `σουρωτήρι`, στον οποίο ο κ. υπουργός και η Κυβέρνηση `ξέχασαν` την έγκαιρη, έγκυρη και αξιόπιστη αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου.

Καλούμε την κυβέρνηση, τον κ. Χατζηδάκη, τους συμβούλους αποκρατικοποίησης και τον Ευρωπαίο Επίτροπο Ταγιάνι να λογοδοτήσουν για την διασπάθιση της δημόσιας ελληνικής περιουσίας. Οι πρόσφατες εξελίξεις δείχνουν ότι δεν πρόκειται απλώς για ένα ναυάγιο. Δείχνουν ότι δεν υπήρχε σχέδιο για την εξυγίανση ή `αποκρατικοποίηση` -διαφωνούμε μΆαυτό- της Ολυμπιακής. Όλη η ιστορία της Ολυμπιακής ήταν ένας «φερετζές» διαφόρων ενδιαφερομένων για να πάρουν αντισταθμιστικά οφέλη άλλου τύπου ή να προχωρήσουν και να διαπραγματευθούν λύσεις σε προβλήματα επιχειρήσεών τους.

ΓιΆαυτό το λόγο λοιπόν φαίνεται καθαρά ότι το Ταμείο αυτής της εξέλιξης είναι το ποιος κερδίζει. Ποιος κέρδισε μέχρι τώρα από τις ακριβές χρονομισθώσεις κι ενοικιάσεις των αεροπλάνων; Ποιος κέρδισε από την κακοδιοίκηση; Ποιος κέρδισε από την παραίτηση της Ολυμπιακής από τις διάφορες διαδρομές; Ποιο ιδιωτικό μονοπώλιο ανακοίνωσε πρόσφατα αύξηση του μεταφορικού έργου κατά 14%, την ίδια στιγμή που η Ολυμπιακή συρρικνώνεται; Η αγορά λέει πως η κυβέρνηση ήξερε ήδη από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Κατάρ ότι και η εταιρεία του Κατάρ και η εταιρεία του Aμπου Ντάμπι, δεν θα συμμετείχαν στο διαγωνισμό. ΠαρΆ όλα αυτά ο κ. Υπουργός διέδιδε ότι θα συμμετείχαν. Ποιος λοιπόν τρίβει τα χέρια του απΆ αυτή την εξέλιξη στην ελληνική αγορά και στην ευρωπαϊκή αγορά; Έλεγε ψέματα ο Υπουργός;

Ποιους κορόιδευε ο κ. Χατζηδάκης και ο ομοϊδεάτης του, ο κ. Ταγιάνι όταν τον κάλυπτε λέγοντας ότι η Ιταλία ενδιαφέρεται νΆ αντιγράψει το μοντέλο της Ολυμπιακής; Βεβαίως στην πράξη η Ιταλία, όπως είπε πριν και ο Νίκος, εξειδίκευσε ένα ευρωπαϊκό μοντέλο βιώσιμης λύσης, ένα μοντέλο που πρότεινε ο Γιώργος Παπανδρέου από το βήμα της Βουλής. Και η AlItalia πετάει. Στην Ελλάδα όμως έχουμε χαρακτηριστικά δόλιας χρεοκοπίας και έχουμε και φαινόμενα πλήρους απαξίωσης.

Φαίνεται καθαρά ότι υπήρχε άλλο σχέδιο και από το γεγονός ότι στη συμφωνία, που ο κ. Χατζηδάκης έσπευσε να την ντύσει και με νομοθετικό περιεχόμενο, δεν διατυπώνεται πουθενά πρόβλεψη για το αν τυχόν αποτύχει ο διαγωνισμός, ποιο θα είναι το εναλλακτικό σχέδιο. Η μόνο πρόβλεψη που διατυπώνεται είναι ότι μέχρι το τέλος του 2009 θα πρέπει να κλείσει η εταιρεία και το κράτος θα φορτωθεί πάνω από 1,5 δις ευρώ για τους εργαζόμενους για να τους δώσει σύνταξη ή να τους απασχολήσει κάπου αλλού.

Φαίνεται καθαρά ότι υπάρχει πρόβλημα και από το γεγονός, ότι στο διαγωνισμό «μαϊμού» πρόβλεψαν διαδικασίες ελέγχου για τα σχήματα των ενδιαφερόμενων επενδυτών, πρόβλεψαν διαδικασίες ελέγχου για την αξιοπιστία των κεφαλαίων της προσφοράς για το τίμημα που θα αγοράσουν.

Δεν προέβλεψαν όμως, σε καμία περίπτωση τίποτα για τον πιστοληπτικό έλεγχο των εταιρειών με κεφάλαια κίνησης, αν έχουν δηλαδή κεφάλαια κίνησης την επόμενη μέρα, αυτοί που ενδεχομένως θα αγόραζαν την εταιρεία για να πετάξουν την εταιρεία. Δεν προβλέπεται σΆ αυτό διαγωνισμό αν θα έχει αυτή η εταιρεία κεφάλαια κίνησης, η όποια προκύψει, για να πετάξει την επόμενη μέρα. Αυτό, λοιπόν, δείχνει ότι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με έναν διαγωνισμό για να βρεθεί ένα βιώσιμο σχήμα. Στην πράξη έχουμε σταδιακή απαξίωση.

ΓιΆ αυτό και στη δήλωση που κάναμε ως Τομέας Μεταφορών την Κυριακή, ζητήσαμε από την Κυβέρνηση εντός 24 ωρών να μας δηλώσουν πότε έγινε αποτίμηση, σε ποιο συμβολαιογραφικό γραφείο κατατέθηκε ή σε ποια αρχή κατατέθηκε αυτή η αποτίμηση και τι προβλέπει; Δεν το έχουν καταθέσει πουθενά. Αντίθετα δημοσιεύματα του τύπου λένε ότι ήδη οι ενδιαφερόμενοι αλληλοκαταγγέλλονται για προνομιακές προσβάσεις σε μια αποτίμηση που κατά βάση μάλλον είναι εικονική γιΆ αυτό και δεν κατατέθηκε πουθενά.

Μιλάμε για τη σκοπιμότητα, ότι δεν πρόβλεψαν την κρίση. Κρίση έχουμε σε όλη την Ευρώπη, αλλά η KLM Air France μπήκαν με 25% στην Alitalia, η British Airways αγόρασε την Imperia μπήκε ως ποσοστό στρατηγικής συμμαχίας. Στην Ελλάδα αυτό δεν θα μπορούσε να υπάρξει;

Εδώ φαίνεται καθαρά ότι ο κ. Χατζηδάκης, ο κ. Tajani και οι σύμβουλοι του συμφώνησαν απλώς στο να παραιτηθεί η χώρα από το αερομεταφορικό έργο και στα πλαίσια της ανακατανομής να το αναλάβουν άλλοι αυτό το αερομεταφορικό έργο. Υπάρχει, λοιπόν, δόλος, υπάρχει ευθύνη ή υπάρχει άγνοια;

Και τέλος υπάρχει ένα πιο κρίσιμο ερώτημα. Το κρίσιμο ερώτημα είναι ότι όλη η Ευρώπη ακολούθησε λίγο – πολύ το μοντέλο της Ιταλίας στην αποκρατικοποίηση των εταιρειών, στην βιωσιμότητά τους και στο να κρατήσουν ψηλά τις σημαίες στους ουρανούς. Στην Ελλάδα γιατί ο κ. Χατζηδάκης, ο ομοϊδεάτης του ο κ. Tajani και αυτοί που ανέλαβαν την Επιτροπεία του Ελέγχου δεν δέχτηκαν αυτή τη λύση;

Και όχι μόνο αυτό, αυτές τις μέρες ζούμε και άλλα πράγματα. Ζούμε και άλλα πράγματα για τα οποία πλέον υπάρχει θέμα ελέγχου. Πώς είναι δυνατόν εταιρεία σε χρόνο ρεκόρ να παίρνει άδεια πτητικού έργου όταν ακόμα η «ΠΑΝΘΕΟΝ» δεν μπόρεσε να πάρει, τι άλλη συμφωνία υπάρχει κάτω από το τραπέζι;

Ελληνική εταιρεία να παίρνει σε μηδέν χρόνο άδεια πτητικού έργου. Πώς είναι δυνατόν να διαρρέουν προσφορές οι οποίες δεν αγγίζουν ούτε το 1/20 της πραγματικής αξίας όταν ξέρει και ο πιο αδαής ότι τεχνική βάση για να χτιστεί στοίχισε πάνω από 85 εκατομμύρια ευρώ. Όταν η αγορά ξέρει ότι το «ΣΛΟΤ» στην Φρανκφούρτη αν το πουλούσε κανείς αξίζει πάνω από 70 εκατομμύρια ευρώ. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν να μιλάνε για διαγωνισμό ο οποίος είναι αξιόπιστος;

Για όλους αυτούς, λοιπόν, τους λόγους απΆ αυτή την ιστορία το ελληνικό δημόσιο βγαίνει χαμένο, απαξιώνει την περιουσία του. Η ελληνική παραγωγική βάση θίγεται, χάνονται θέσεις εργασίας και παραιτείται η χώρα από μερίδιο αγοράς. Ο τουρισμός στα πλαίσια του νέου σχεδιασμού ήδη δέχεται καίρια πλήγματα γιατί στα Νησιά και στις άγονες γραμμές δεν είναι βέβαιον αν και τι θα πετάξει. Η Ελλάδα χάνει την πρόσβασή της σε διεθνείς προορισμούς. Και η οικονομία με βάση τον νόμο, αν δεν τον πάρουν πίσω, δέχεται μια τεράστια επιβάρυνση που θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ.

Αυτή είναι η προσφορά της Νέας Δημοκρατίας και γιΆ αυτό το λόγο πλέον οι ευθύνες δεν είναι μόνο πολιτικές. ΓιΆ αυτό το λόγο σήμερα η κυβερνητική επιτροπή οφείλει και πρέπει έστω και την ύστατη στιγμή να ακολουθήσει την πρόταση που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ και ο Γιώργος Παπανδρέου και υπό διακομματικό έλεγχο να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή ένα σχέδιο που η Ελλάδα θα ξανά πετάξει στους ουρανούς με ευρύτερα σχήματα την ελληνική της σημαία”.

Ο κ. Ρόβλιας δήλωσε ότι η Κυβέρνηση με δική της ευθύνη έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο τη διαδικασία και από δω και πέρα θα προσπαθήσει να στείλει το πρόβλημα «Ολυμπιακή» στην επόμενη Κυβέρνηση. “Αυτή θα είναι σήμερα επί της ουσίας η απόφαση που θα λάβει η αποχωρούσα Κυβέρνηση Καραμανλή: στείλτε το πρόβλημα `Ολυμπιακή` στην επόμενη Κυβέρνηση. Το ένα είναι αυτό που ήθελα να πω. Το δεύτερο έχει να κάνει με την αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων των εταιρειών που μεταβιβάζονται. Η Κυβέρνηση δεν έχει αντιληφθεί ή δεν θέλει να αντιληφθεί ότι μεταβιβάζει, εκποιεί δημόσια περιουσία. Είτε προβεί σε πώληση, είτε σε οποιαδήποτε άλλη λύση μεταβίβασης υπάρχει και ένα μεγάλο θέμα το οποίο εξελίσσεται σε μεγάλο σκάνδαλο, είναι η αποτίμηση των πωλούμενων στοιχείων.

Εδώ ή δεν υπάρχει αποτίμηση ή υπάρχει αποτίμηση και δεν την δίνουν στη δημοσιότητα. Και τα δύο είναι απαράδεκτα πολιτικά και εξαιρετικά επικίνδυνα νομικά από κάθε άποψη. Ας πάρουμε την περίπτωση ότι υπάρχει αποτίμηση. Το ΠΑΣΟΚ έχει καλέσει την Κυβέρνηση να δημοσιοποιήσει την αποτίμηση. Η κυβέρνηση δεν το έχει κάνει, άρα νομιμοποιούμαστε να λέμε ότι δεν υπάρχει αποτίμηση.

ΠαρΆόλα αυτά, για την περίπτωση που υπάρχει αποτίμηση, ποιος θα ελέγξει αυτή την αποτίμηση και πότε, όταν οι διαδικασίες τρέχουν; Θυμάστε τις υποκοστολογήσεις της δημόσιας περιουσίας στο σκάνδαλο της Μονής Βατοπαιδίου; Όταν διεπράττοντο κανένας δεν σκέφτηκε τη συνέχεια. Ας προσέξουν, λοιπόν, κι αυτοί τώρα οι οποίοι κοστολογούν με όποιο τρόπο τη δημόσια περιουσία τι μπορεί να συμβεί στη συνέχεια.

Και ρωτάμε. Εάν υπάρχει αποτίμηση ή όταν υπάρξει αποτίμηση ποιος κρατικός φορέας θα την νομιμοποιήσει; Μπορεί να μας απαντήσει η Κυβέρνηση ή αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την ευθύνη ο Πρωθυπουργός; Πάμε, λοιπόν, στην πραγματικότητα, ότι ο διαγωνισμός έχει φτάσει στο τέλος χωρίς να υπάρχει αποτίμηση. Δημόσιος διαγωνισμός χωρίς προϋπολογισμό, να την ονομάσουμε έτσι την αποτίμηση, δεν νοείται. Ούτε διαφάνεια υπάρχει μΆ αυτό τον τρόπο, ούτε διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.

Θα έλεγα ότι διαγωνισμός που αφορά εκποίηση δημόσιας περιουσίας χωρίς αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων αποτελεί τον ορισμό της αδιαφάνειας. Και προκύπτει ακόμα και το ενδεχόμενο να προσαρμοστεί η αποτίμηση ή αν θέλετε η δυνατότητα να προσαρμοστεί η αποτίμηση στις προσφορές που υποβάλλονται. Κλείνω τονίζοντας ιδιαίτερα αυτό το θέμα, το οποίο πρέπει να αναδειχθεί, διότι δεν πουλάνε ατομική τους περιουσία, αλλά δημόσια περιουσία. Δικαιούμαστε, δικαιούται ο ελληνικός λαός να γνωρίζει, ποια είναι η αξία αυτής της περιουσίας.

Σε ερώτηση δημοσιογράφων α) αν όμως έχουν τα πράγματα σήμερα, στην κατάσταση που έχει περιέλθει η Ολυμπιακή μετά το μειωμένο ενδιαφέρον και όλα αυτά, θεωρείται ότι υπάρχει ακόμη περιθώριο να υιοθετηθεί η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για μια Ολυμπιακή με μικτά κεφάλαια ιδιωτικού και δημοσίου, και β) αν λέγοντας ότι το ελληνικό Δημόσιο βγαίνει χαμένο, μειώνει τα περιουσιακά του στοιχεία, χάνει προορισμούς ο εθνικός αερομεταφορέας κ.λπ., εννοούν ότι οι ευθύνες δεν είναι μόνο πολιτικές.

Ο κ. Σηφουνάκης απάντησε: “Όπως νομίζω όλοι ξέρουμε και εσείς που ταξιδεύετε και όσοι ταξιδεύουμε, βλέπουμε κυρίως τον τελευταίο χρόνο μια Ολυμπιακή η οποία είναι πραγματικά υπό διάλυση. Δεν ήταν ποτέ σ` αυτή την κατάσταση. Σκεφτείτε ότι ακόμα και μέχρι τα τέλη του 2005 διέθετε 44 αεροσκάφη. Είχε ένα κυρίαρχο λόγο. Διατηρούσε ουσιαστικά το μεγαλύτερο μέρος διακίνησης στην εσωτερική και στην εξωτερική αγορά και αυτό το έχει απολέσει. Οι ακυρώσεις η μια διαδέχεται την άλλη. Θα σας φέρω ένα παράδειγμα. Χθες το πρωί έφυγα 6 η ώρα, πήγα στην Κρήτη και 2 η ώρα γύρισα πίσω. Είχα εισιτήριο να πετάξω με την Ολυμπιακή. Ευτυχώς που ήμουν νωρίς στο αεροδρόμιο. Την ώρα που έφευγε η άλλη εταιρεία, ανακοίνωναν από τα μεγάφωνα στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» ότι η Ολυμπιακή δεν ξεκίνησε εξ Αθηνών λόγω των ισχυρών ανέμων στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, εκεί που ήμασταν δηλαδή και δεν υπήρχε κάτι τέτοιο. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό.

Είναι λοιπόν μια εταιρεία πραγματικά που είναι στη χειρότερη -και σας το είπα και πριν- στιγμή των 50 χρόνων. Αυτό είναι το έγκλημα, που δεν είναι μόνο πολιτικό της Νέας Δημοκρατίας. Επί τέσσερα χρόνια, από το 2004 μέχρι το 2008, που τελικώς είναι 5, ΄04, ΄05, ΄06, ΄07, ΄08, επί πέντε χρόνια, είχαν αφήσει τα πράγματα εκεί, ακίνητα. Ενώ έβγαινε ο Καραμανλής από τη Θεσσαλονίκη και έλεγε κλείνει και θα υπάρξει εκκαθάριση της εταιρείας, έτσι είχε πει ο κ. Καραμανλής, το πήρε πίσω μετά και αφήσανε στον αυτόματο πιλότο την εταιρεία. Έγκλημα. Και ξαφνικά ξεκίνησαν τη διαδικασία εκποίησης.

Τουλάχιστον αν το είχαν ξεκινήσει νωρίτερα, της πώλησης τέλος πάντων, ήταν καλύτερη η διεθνής οικονομική συγκυρία. Τώρα είναι δύσκολα τα πράγματα., από την κατάντια των πέντε χρόνων. Τον Μάρτη του 2004 δεν παρέλαβαν Ολυμπιακή Αεροπορία, υπήρχαν Ολυμπιακές Αερογραμμές και είχαν μια προίκα 150 εκατ. ευρώ. Ξεκινούσαν από το μηδέν.

Αντί λοιπόν να κάνουν αυτό που είπαν στον ελληνικό λαό, ότι θα εξυγιάνουμε τις προβληματικές, το 2004 δεν ήταν προβληματική, τη διέλυσαν. Τριπλασίασαν τα ελλείμματα και διπλασίασαν τα χρέη και προσέλαβαν ακόμα και τώρα τον Οκτώβριο 100 τεχνικούς στην Ολυμπιακή για να τους βολέψουν στο νομοσχέδιο. Κάνανε ρουσφέτια μέχρι το τέλος. Αυτά έκανε ο κ. Χατζηδάκης.

Δεν ξέρω ποιος παρέσυρε ποιόν σ` αυτή την κατάσταση, αν παρέσυρε ο Χατζηδάκης την κυβέρνηση ή η κυβέρνηση τον Χατζηδάκη, ένα είναι βέβαιον, ότι ο κ. Χατζηδάκης είναι ο βασικός υπεύθυνος γι` αυτό. Με την ευκαιρία καταγγέλλω την ΕΡΤ, διότι προνομιακά του έδινε αποκλειστικό βήμα να βρίζει την Ολυμπιακή, να την απαξιώνει και να εμφανίζετε ως σωτήρας του λαού.

Δύσκολα είναι τα πράγματα όπως είναι σήμερα, πολύ δύσκολα. Ο στόχος τους όμως ήταν κι αυτός. Να την απαξιώσουν πλήρως .Εάν δεν προχωρούσε η εκποίηση, εάν αποτύχαινε, που δεν το είχαν στο μυαλό τους, αλλά και στο πίσω μέρος, να πήγαιναν σε μια μικρή εταιρεία των 20 αεροσκαφών. Ούτε αυτό δεν θα τους βγει, διότι και τις άγονες γραμμές οι οποίες συμμετέχουν με δημοπρασία, οι άλλες εταιρείες, αύριο μπορεί να έρθει μια π.χ. από την Ευρώπη να κερδίσει την δημοπρασία διότι έχει ψωμί και τότε η Ολυμπιακή θα μείνει απΆ έξω”.

Με τη σειρά του ο κ. Τιόκας είπε: “Στη φάση που σήμερα πωλείται, σε εισαγωγικά «διαλύεται» η Ολυμπιακή, τι έκαναν; Προκειμένου να εξευμενίσει τους ημέτερους ο κ. Χατζηδάκης και η Νέα Δημοκρατία βέβαια γενικότερα, αποφάσισαν να δαπανήσουν πάνω από 5 εκατομμύρια ευρώ αυτές τις ημέρες για 160 συγκυβερνήτες πιλότους για να τους προάγουν σε κυβερνήτες προκειμένου να τους δώσουν και πλεονέκτημα της επόμενης ημέρας που θα έχει αντίκρισμα στα συνταξιοδοτικά ή στα επαγγελματικά τους, σε μια εταιρεία που διαλύεται. Και θα περάσει αυτό απαρατήρητο; Είναι βέβαιον ότι καθιστά πιο δύσκολο το βιώσιμο σχήμα αυτό το περιβάλλον που διαμορφώνει η Νέα Δημοκρατία, αλλά εμείς επιμένουμε ότι αυτό που έδειξε όλη η Ευρώπη μπορεί μια σοβαρή κυβέρνηση να το περπατήσει κι αυτή η κυβέρνηση θα είναι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τον Γιώργο Παπανδρέου.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024