Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΑθήνα: Είναι ένας κορεσμένος τουριστικός προορισμός;
Άρθρα

Αθήνα: Είναι ένας κορεσμένος τουριστικός προορισμός;

Πρόσφατα, ένας ταξιδιωτικός οδηγός κατέταξε την Αθήνα στους κορεσμένους προορισμούς, προτείνοντας αποφυγή επίσκεψης το 2024. Η Αθήνα, αν και δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με άλλους κορεσμένους προορισμούς, αντιμετωπίζει υπερτουρισμό και απαιτείται σωστή διαχείριση για να διατηρηθεί βιώσιμη.

Πριν από λίγο καιρό ένας γνωστός ταξιδιωτικός οδηγός συμπεριέλαβε την Αθήνα στη λίστα με τους πιο κορεσμένους τουριστικούς προορισμούς, δίπλα σε Βενετία, Άμστερνταμ και Βαρκελώνη, παρακινώντας τους αναγνώστες του να μην την επισκεφθούν το 2024.

Είναι όμως η Αθήνα, η οποία τα τελευταία χρόνια γνωρίζει στιγμές δόξας, ένας κορεσμένος προορισμός; Είναι αντιμέτωπη με το φάσμα του υπερτουρισμού (overtourism);

Η απάντηση είναι και ναι και όχι. Σίγουρα, η Αθήνα δεν βρίσκεται στο ίδιο γκρουπ με άλλους κορεσμένους προορισμούς, που εδώ και χρόνια αναζητούν τρόπους ώστε να διαχειριστούν τις αυξημένες ροές τουριστών και να μετριάσουν έτσι τη δυσφορία των κατοίκων (π.χ. περιορισμοί στην βραχυχρόνια μίσθωση, επιβολή κόστους διανυκτέρευσης, περιορισμός των κρουαζιερόπλοιων). Από την άλλη, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως βιώσιμος προορισμός (sic).

Αυτό που δεν χωρά αμφισβήτηση είναι ότι η Αθήνα, αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, σε λίγα χρόνια θα φιγουράρει δίπλα σε αυτούς τους προορισμούς. Πλέον απαιτείται η σωστή διαχείριση του προορισμού, όχι απλώς η προώθησή του. Πρέπει να δούμε τι τουρίστες θέλουμε, αλλά και πού τους θέλουμε. Πλέον ο συνωστισμός είναι έντονος σε Πλάκα, Μοναστηράκι και Ακρόπολη (η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση), ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, κάτι που θα πρέπει να αλλάξει στο μέλλον (π.χ. με το μεγάλο project στο Ελληνικό, ίσως και στο Τατόι), προκειμένου να υπάρχει διάχυση των επισκεπτών.

Η Αθήνα είναι ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς στην Ευρώπη και παγκοσμίως, ωστόσο, ο κορεσμός μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την περίοδο του έτους και τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών. Κατά τους πιο δημοφιλείς μήνες, ιδίως το καλοκαίρι, η Αθήνα μπορεί να είναι αρκετά ”φορτωμένη” και να υπάρχει αίσθηση κορεσμού καθώς πολλοί τουρίστες επισκέπτονται τα αρχαία μνημεία, τα μουσεία και τα τουριστικά σημεία της πόλης. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κορεσμένη όλο το χρόνο (πηγή: ChatGPT).

Πρέπει, επίσης, η Αθήνα να μην χάσει την ταυτότητά της και σίγουρα η ανέγερση ή η μετατροπή της χρήσης οικημάτων σε μπαρ, εστιατόρια, Airbnb και ξενοδοχεία δεν είναι η λύση (πρέπει να μπει ένα όριο ανά περιοχή σε όλα αυτά). Διότι έτσι θα εξαφανιστούν και τα τελευταία όμορφα και αυθεντικά στοιχεία μιας άλλης εποχής (μην ξεχνάμε ότι αρκετοί επισκέπτες θέλουν να ζήσουν σαν ντόπιοι), όπως είναι τα καφενεία, οι παραδοσιακές ταβέρνες και μαγαζιά, ακόμα και τα πανέμορφα κτίρια που μετρούν πολλές δεκαετίες ζωής και έχουν αφεθεί στο έλεος του χρόνου.

Kαθηγητής Μάρκετινγκ - Marketing Tips | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024