Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΜελέτες και ΈρευνεςETC: Όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι προσαρμόζουν τις διακοπές βάσει του «πορτοφολιού» τους
Έρευνα

ETC: Όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι προσαρμόζουν τις διακοπές βάσει του «πορτοφολιού» τους

Περισσότεροι τουρίστες (+5% έναντι 2022) επιλέγουν να ταξιδέψουν τους μήνες εκτός σεζόν, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο. Οι μεσογειακοί προορισμοί έχουν σημειώσει μείωση 10% στους επισκέπτες που στοχεύουν να ταξιδέψουν εκεί από πέρυσι. 

Ο αριθμός των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να κάνουν ταξίδια από τον Ιούνιο έως τον Νοέμβριο του 2023 μειώθηκε κατά 4% σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά εξακολουθεί να παραμένει υψηλός, στο 69%. Οι Αυστριακοί, οι Ελβετοί και οι Γερμανοί ξεχωρίζουν ως οι πιο διστακτικοί, με το 45%, το 56% και το 62% των ερωτηθέντων αντίστοιχα να έχουν ταξιδιωτικά σχέδια τους επόμενους μήνες. Αντίθετα, οι Γάλλοι (80%), οι Βέλγοι (79%) και οι Βρετανοί (75%) είναι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν την ίδια περίοδο.

→ ETC: Πότε και που θα ταξιδέψουν οι Ευρωπαίοι – Τέλος στα ταξίδια «εκδίκησης»

Αν και η ύφεση στις ευρωπαϊκές ταξιδιωτικές προθέσεις μπορεί να εξηγηθεί από την επιβράδυνση της ζήτησης μετά τον COVID-19, η μελέτη Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel – Wave 16 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) δείχνει ότι οι οικονομικές πιέσεις επηρεάζουν και τους παραθεριστές.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της μελέτης, ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: «Τα τελευταία μας στοιχεία δείχνουν ότι οι ανησυχίες για τον πληθωρισμό και τα προσωπικά οικονομικά εξακολουθούν να υπάρχουν μεταξύ των Ευρωπαίων ταξιδιωτών. Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν τους επόμενους μήνες. Πολλοί αναζητούν εναλλακτικές ταξιδιωτικές επιλογές, ψάχνουν πιο προσιτές εμπειρίες ή σκέφτονται να ταξιδέψουν εκτός σεζόν για να ανταπεξέλθουν στους προϋπολογισμούς τους. Συμβουλεύουμε τους προορισμούς και τις τουριστικές επιχειρήσεις να επωφεληθούν από αυτές τις τάσεις και να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να ξεφύγουν από την πεπατημένη και να ταξιδέψουν τους λιγότερο “φορτωμένους” μήνες».

Ταξίδια εκτός σεζόν και πιο οικονομικοί προορισμοί

Σχεδόν το 1/4 (24%) των Ευρωπαίων ταξιδιωτών ανησυχεί για τη συνολική αύξηση του ταξιδιωτικού κόστους (αύξηση κατά 6% έναντι του 2022), ενώ το 17% ανησυχεί για την οικονομική κατάσταση και τα οικονομικά τους. Για να αντιμετωπίσουν τα αυξανόμενα έξοδα ταξιδιού, οι Ευρωπαίοι προσαρμόζουν συμπεριφορές πριν φτάσουν στον προορισμό τους και κατά την άφιξή τους. Το 17% στοχεύει να ταξιδέψει εκτός εποχής για να έχει καλύτερες τιμές και το 14% σχεδιάζει να κάνει διακοπές σε προορισμούς που θεωρεί πιο προσιτούς. Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες αναζητούν επίσης φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια, με το 13% να στοχεύει να κάνει κράτηση πτήσεων νωρίτερα από το συνηθισμένο για να έχει την καλύτερη προσφορά και το 12% να σχεδιάζει να πετάξει με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.

Ακόμη, οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους στον προορισμό τους για να ταιριάζουν στους διαθέσιμους προϋπολογισμούς τους: το 17% θα μειώσει τα έξοδα αγορών, το 15% θα αναζητήσει φθηνότερα εστιατόρια και το 15% θα επιλέξει φθηνότερα καταλύματα.

Άλλοι παράγοντες που προκαλούν ανησυχίες στους Ευρωπαίους ταξιδιώτες είναι ο συνεχιζόμενος πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία (12%), οι υπερπλήρεις τουριστικοί προορισμοί (9%), οι πολιτικές κρατήσεων και ακύρωσης (9%) και πιθανές ακραίες καιρικές συνθήκες (8%).

Καλοκαιρία και ελκυστικές προσφορές διαμορφώνουν τα ταξιδιωτικά πλάνα

Η Ευρώπη παραμένει η πρώτη επιλογή των ερωτηθέντων, με το 59% να σχεδιάζει να κάνει διακοπές εντός της περιοχής, ενώ το 12% στοχεύει να κάνει ταξίδι εκτός Ευρώπης (αύξηση 3% από το 2022). Εν τω μεταξύ, η δημοτικότητα των ταξιδιών εσωτερικού έχει μειωθεί κατά 6%, με μόλις το 26% των ταξιδιωτών να επιλέγει διαμονή στον τόπο καταγωγής τους επόμενους μήνες.

Η Ισπανία παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους ταξιδιώτες, με το 8% να προγραμματίζει διακοπές εκεί, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (7%), την Ιταλία (7%), την Ελλάδα (5%) και την Κροατία (5%). Ωστόσο, οι μεσογειακοί προορισμοί έχουν σημειώσει μείωση 10% στους επισκέπτες που στοχεύουν να ταξιδέψουν εκεί από πέρυσι. Αντίθετα, προορισμοί όπως η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Ιρλανδία και η Δανία παρουσιάζουν αύξηση δημοτικότητας. Αυτό μπορεί να αποδοθεί στους ταξιδιώτες που αναζητούν λιγότερο πολυπληθείς προορισμούς και πιο ήπιες θερμοκρασίες.

Εκδηλώσεις και επαγγελματικά ταξίδια ξανακερδίζουν έδαφος

Παρά το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης, οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες σχεδιάζουν πολλά ταξίδια, με το 33% να στοχεύει να ταξιδέψει δύο φορές και το 26% τουλάχιστον τρεις φορές αυτό το καλοκαίρι και το φθινόπωρο. Ένα άλλο 30% των ερωτηθέντων σκέφτεται να κάνει μόνο ένα ταξίδι (4% χαμηλότερα από πέρυσι). Όσον αφορά στη διάρκεια, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες (36%) επιλέγουν να περάσουν λιγότερο από μια εβδομάδα (4-6 διανυκτερεύσεις) στον προορισμό τους, ενώ το 27% στοχεύει να μείνει 7-9 νύχτες.

Το ταξίδι σε έναν προορισμό για εκδήλωση αυξάνεται σε δημοτικότητα, καθώς το 10% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών σχεδιάζει να κάνει κάτι τέτοιο το διάστημα μεταξύ Ιουνίου και Νοεμβρίου 2023, από 4% το 2022. Επιπλέον, σημειώθηκε αύξηση 4% στα επαγγελματικά ταξίδια, με 9% των ερωτηθέντων να σκοπεύουν να ξεκινήσουν ένα ταξίδι που σχετίζεται με την εργασία τους. Παρά τη μείωση κατά 6% από την ίδια περίοδο το 2022, τα ταξίδια αναψυχής παραμένουν η κορυφαία επιλογή για το 68% των Ευρωπαίων.

ETC_MSIET_Results_Wave16

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024