Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗ σημασία των μεταφορών στο επίκεντρο εκδήλωσης του Skal

Η σημασία των μεταφορών στο επίκεντρο εκδήλωσης του Skal

Με ομιλία του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών το Skal Αθήνας εγκαινίασε σειρά θεματικών συνεστιάσεων. Η εκδήλωση της Διεθνούς Λέσχης Skal, της Λέσχης των Επιχειρηματιών του Τουρισμού, πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτηστο […]

Με ομιλία του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών το Skal Αθήνας εγκαινίασε σειρά θεματικών συνεστιάσεων. Η εκδήλωση της Διεθνούς Λέσχης Skal, της Λέσχης των Επιχειρηματιών του Τουρισμού, πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη<...>στο εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη, κατά την οποία ο κ. Κωστής Χατζηδάκης, μίλησε για τη σημασία των Μεταφορών στην Τουριστική Ανάπτυξη της χώρας και παρουσίασε τα σχέδια του Υπουργείου που συνδέονται άμεσα με τον Τουρισμό και στηρίζουν το έργο του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης.

«Το να αναδειχθεί ο Τουρισμός στη “βαριά βιομηχανία της χώρας” χρειάζεται σειρά παρεμβάσεων. Έχουν γίνει αρκετά και σοβαρά βήματα προς αυτή τη κατεύθυνση. Θέλουμε βεβαίως να κάνουμε περισσότερα» είπε ο κ. Χατζηδάκης. Ως προς τα αεροδρόμια, στόχος του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, είπε ο Υπουργός, είναι η συνολική αναβάθμιση των αεροδρομίων της χώρας «προκειμένου να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στην παγκόσμια άνοδο, της τάξης του 10%, που εμφανίζει ο τομέας των αερομεταφορών». Έτσι:

  • Ολοκληρώνονται τα έργα σε 12 αεροδρόμια της χώρας συνολικού ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ.

  • Προγραμματίζονται έργα σε 16 αεροδρόμια ύψους 900 εκατομμυρίων ευρώ.

  • Προχωρούν οι διαδικασίες για τη κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, όπου κατασκευαστής είναι το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Ο κ. Χατζηδάκης πρόσθεσε ότι, για να ενισχυθεί ο τουρισμός καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και όχι μόνο το καλοκαίρι, έχουν μειωθεί κατά 50% τα τέλη προσγείωσης και απογείωσης των αεροδρομίων κατά τη χειμερινή περίοδο. Για τα περιφερειακά αεροδρόμια, συμπλήρωσε ότι γίνεται προσπάθεια, σε συνεργασία με τους τουριστικούς φορείς, για τον ευπρεπισμό και την αισθητική αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων, έργο που θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Απριλίου. Στόχος του προγράμματος είναι οι επιβάτες και ειδικότερα οι τουρίστες να κινούνται, όταν έρχονται και όταν φεύγουν από τη χώρα μας, μέσα σε ένα πολιτισμένο περιβάλλον.

Εκτενείς υπήρξαν οι αναφορές του Υπουργού στην ανάγκη προσέλκυσης επενδύσεων για την ανάπτυξη 40 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία σήμερα αποτελούν ανεκμετάλλευτη πηγή πλούτου. Ο κ. Χατζηδάκης εξέφρασε τη βούληση του Υπουργείου να διευκολύνει την είσοδο των ιδιωτών στα περιφερειακά αεροδρόμια, σε συνεργασία του Δημόσιου με τον Ιδιωτικό τομέα και πρόσθεσε: «Στόχος είναι η μετατροπή των αεροδρομίων αυτών από απλούς διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης, σε μικρούς πόλους τοπικής ανάπτυξης. Είναι κάτι που γίνεται πρώτη φορά στην Ελλάδα, αλλά έχει ξεκινήσει ήδη σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως για παράδειγμα η Ουγγαρία εδώ και καιρό».

Ως προς τις σιδηροδρομικές μεταφορές, το ελληνικό κράτος επενδύει σήμερα 5,5 δισ. ευρώ. Έτσι, προχωρούν τώρα τα δύσκολα έργα της Φθιώτιδας, προχωρεί, παράλληλα, η ηλεκτροκίνηση και η τηλεδιοίκηση της γραμμής ΠΑΘΕ/Π και μέχρι το 2013, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το μεγάλο αυτό έργο, η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα είναι 3 ώρες και 20 λεπτά και η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα, μέχρι το 2014, θα είναι λιγότερο από 2 ώρες.

Για την Αθήνα ως πόλο επισκεπτών, ο κ. Χατζηδάκης, ανέφερε ότι στόχος του Υπουργείου είναι όχι μόνο η «διοχέτευση» των τουριστών στην περιφέρεια, στα νησιά, αλλά η παραμονή τους στην Αθήνα. Με σκοπό την αναβάθμιση της ζωής στην πόλη με σεβασμό στο περιβάλλον, ώστε η Αθήνα να γίνει πιο φιλική τόσο στον επισκέπτη όσο και στον μόνιμο κάτοικο, το Υπουργείο σχεδίασε πακέτο μέτρων που θα κάνουν τις μετακινήσεις στην πόλη πιο ευχάριστες, πιο άνετες, πιο γρήγορες. Έτσι:

  • Δίνεται έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς, τρένο, τρόλλεϋ, τραμ. Επεκτείνεται το τραμ στον Πειραιά, ο Προαστιακός στο Λαύριο και τη Ραφήνα, ο ΗΣΑΠ στην Εθνική Οδό και τον `Αγιο Στέφανο.
  • Ξεκινάει η διαδικασία εισαγωγής της τηλεματικής για τα λεωφορεία και τρόλλεϋ της Αθήνας.
  • Σταδιακή εισαγωγή του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου, κάτι σαν «πιστωτική κάρτα» για εισιτήρια που διευκολύνει τις μετακινήσεις με διάφορα μέσα χωρίς να χρειάζεται κάθε φορά να ακυρώνει ο χρήστης διαφορετικό εισιτήριο.
  • Αγορά 520 νέων λεωφορείων. Επέκταση λεωφορειολωρίδων. Τοποθέτηση ενημερωτικών προγραμμάτων στα ΜΜΜ για να γίνουν οι διαδρομές πιο άνετες.
  • Παράταση, σε μόνιμη βάση, του ωραρίου του Ηλεκτρικού και του Μετρό ως τις 2 τα ξημερώματα την Παρασκευή και το Σάββατο.

Σημαντική είναι, ακόμα, όπως είπε ο Υπουργός η παροχή υψηλού επιπέδου τηλεπικοινωνιών στον τουρίστα. Ευρυζωνικότητα παντού, ώστε να μπορεί να επικοινωνεί, να εργάζεται, να δραστηριοποιείται με τον ίδιο τρόπο που θα το έκανε αν βρισκόταν στην πατρίδα του. «Αυτό το κενό που υπάρχει σήμερα έρχεται να καλύψει η Στρατηγική για τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2013 και έχει σαν κεντρικό άξονα την ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδομών με τη δημιουργία δικτύων επόμενης γενιάς, όπως είναι οι οπτικές ίνες και την εφαρμογή εναλλακτικών μέσων για γρήγορο internet ακόμα και εκεί που οι οπτικές ίνες δε μπορούν να φτάσουν».

Ο κ. Υπουργός έκλεισε την ομιλία του τονίζοντας το πόσο σημαντική είναι η συνδρομή του ιδιωτικού τομέα στην υλοποίηση των σχεδίων του Υπουργείου στον τομέα των μεταφορών και επικοινωνιών. Γι’ αυτό και στο ΥΜΕ δημιουργήθηκε ειδική επιτροπή για τη μελέτη και υλοποίηση εφαρμογών Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.

Τον κ. Χατζηδάκη προσφώνησε ο Πρόεδρος του ΣΚΩΛ Αθήνας κ. Νότης Μαρτάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στη συμβολή των μεταφορών στην τουριστική ανάπτυξη και στην αναβάθμιση του επιπέδου των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024