Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΤι προτείνει ο ΣΕΤΕ για την τροποποίηση του αναπτυξιακού νόμου

Τι προτείνει ο ΣΕΤΕ για την τροποποίηση του αναπτυξιακού νόμου

Σειρά προτάσεων κατέθεσε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, και με κοινοποίηση στον Υπουργό Ανάπτυξης, στον Υφυπουργό Ανάπτυξης, στον Γ.Γ. Τουρισμού και στον Πρόεδρο […]

Σειρά προτάσεων κατέθεσε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ<.>) στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, και με<...> κοινοποίηση στον Υπουργό Ανάπτυξης, στον Υφυπουργό Ανάπτυξης, στον Γ.Γ. Τουρισμού και στον Πρόεδρο ΕΟΤ σχετικά με την τροποποίηση του αναπτυξιακού νόμου όπου εκφράζει τις θέσεις των επιχειρήσεων από ολόκληρο το τουριστικό φάσμα.

Συγκεκριμένα, ο ΣΕΤΕ στην επιστολή του αφού αναφέρει ότι ο Τουρισμός πρέπει να τύχει ιδιαίτερης προσοχής στο νέο Αναπτυξιακό Νόμο που κυοφορείται, δεδομένης της μεγάλης συμμετοχής του στο σύνολο των παραγωγικών επενδύσεων στη χώρα μας προτείνει τα ακόλουθα:

Προτάσεις ΣΕΤΕ επί του Αναπτυξιακού Νόμου

1. Η δημιουργία ενός πλαισίου ελκυστικών κινήτρων είναι το ζητούμενο των αλλαγών για το νέο νόμο. Όμως η διασύνδεση των κινήτρων με τη δημιουργία νέων θέσεων άμεσης απασχόλησης είναι προβληματική. Πέρα της δυσκολίας του υπολογισμού του αριθμού των νέων θέσεων απασχόλησης, οι όποιες τουριστικές επενδύσεις, είτε αφορούν σε νέες, είτε σε εκσυγχρονισμό παλαιοτέρων, όχι μόνο διατηρούν τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας, αλλά λειτουργούν πολλαπλασιαστικά στην αύξηση της απασχόλησης για όλες τις οικονομικές δραστηριότητες εντός ενός τουριστικού προορισμού. Άρα δεν έχει νόημα να τεθεί ως κριτήριο η απ΄ ευθείας διασύνδεση των νέων επενδύσεων με τις νέες θέσεις εργασίας, γιατί θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για νέες επενδύσεις.

2. Η παροχή κινήτρων όχι μόνο δεν πρέπει να δημιουργεί στρεβλώσεις στον υγιή ανταγωνισμό αλλά και θα πρέπει να τον ενισχύει. Η δε εμπλοκή του τραπεζικού τομέα στην κατεύθυνση της μείωσης της γραφειοκρατίας και ανάληψης ελεγκτικών διαδικασιών θα επηρεάσει θετικά την προσέλκυση νέων επενδύσεων. Στη κατεύθυνση αυτή πρέπει να διευρυνθεί ο ρόλος του τραπεζικού τομέα, τόσο με τον έλεγχο της φερεγγυότητας του υποψήφιου επενδυτή, όσο και με την εξέταση της βιωσιμότητας της προτεινόμενης επένδυσης.

3. Είναι ακατανόητη η εμμονή στη διάκριση των νέων από τις παλαιές επιχειρήσεις και η εξαίρεση των τελευταίων από την επιχορήγηση κεφαλαίου ακόμα και όταν προχωρούν σε ειδικές μορφές επενδύσεων. Αυτό είναι επίσης αντιφατικό στην προσπάθεια στροφής προς τις φοροαπαλλαγές αντί των επιδοτήσεων. Επίσης, οι παλαιές επιχειρήσεις είναι αυτές οι οποίες έχουν αφενός μεν την τεχνογνωσία, αφετέρου δε τη βασική υποδομή η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τις ειδικές μορφές επενδύσεων. Εδώ θα πρέπει να υπάρξει οπωσδήποτε εξαίρεση των τουριστικών επιχειρήσεων, ώστε να μπορέσουν οι παλαιές να εμπλουτίζουν ποιοτικά την προσφορά τους επενδύοντας σε ειδικές μορφές τουρισμού (συνεδριακά & εκθεσιακά κέντρα, θαλασσοθεραπεία, αθλητικές εγκαταστάσεις κλπ).

4. Με δεδομένη την πτώση των επιτοκίων και την ανάγκη για αύξηση της απορροφητικότητας των κονδυλίων του Γ΄ΚΠΣ, η ελάχιστη ίδια συμμετοχή του επενδυτή πρέπει οπωσδήποτε να μειωθεί από το σημερινό 40% στα επίπεδα του 15%-25% ανάλογα με την επένδυση. Είναι ακατανόητη η διατήρηση του 40%, ιδιαίτερα στην περίπτωση των κεφαλαιακών κινήτρων.

5. Ο ορισμός ενδιάμεσης ζώνης κινήτρων και η κλιμάκωση των κεφαλαιακών επιχορηγήσεων, θα λειτουργήσει θετικά όταν θα υπάρξει καθορισμός των περιοχών / ζωνών εφαρμογής των ανωτέρω με τουριστικά κριτήρια. Είναι προφανές ότι κάποιες περιοχές, ενώ μπορούν να δεχτούν βιομηχανικές επενδύσεις, δεν προσφέρονται ταυτόχρονα και για τουριστικές επενδύσεις. Άρα θα πρέπει να έχουμε ξεχωριστές κατηγορίες περιοχών για τις τουριστικές επενδύσεις όπου και θα μπορούμε να ορίσουμε και ενδιάμεσες ζώνες κινήτρων. Επίσης στην ενδιάμεση ζώνη κινήτρων, και στη διάρκεια μεταβατικής μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004 περιόδου, πρέπει να ενταχθούν και όλες οι περιοχές που σχετίζονται με τη διοργάνωση των Αγώνων (Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλος, Πάτρα, Ολυμπία, Ηράκλειο). Είναι προφανές ότι η "ολυμπιακή δραστηριότητα" θα δημιουργήσει ανάγκες μετακίνησης, φιλοξενίας και γενικότερων εξυπηρετήσεων τόσο εντός των προαναφερθέντων πόλεων, όσο και στην ευρύτερη περιοχή τους.

6. Οι διαθέσιμοι πόροι, σαφέστατα πρέπει να κατευθύνονται σε ποιοτικές επενδύσεις ανεξαρτήτως μεγέθους. Σε ό,τι αφορά στις κορεσμένες περιοχές χρειάζεται συνεχής εξέταση του καθεστώτος κορεσμού όχι μόνο ποσοτικά (σε συνάρτηση με την φέρουσα χωρητικότητα της περιοχής) αλλά και ποιοτικά, ανά τμήμα αγοράς. Παράλληλα να εξεταστεί η περίπτωση παροχής κάποιας μορφής κινήτρων για την εθελούσια έξοδο κάποιων επιχειρήσεων (ουσιαστικά των μη ποιοτικών) από συγκεκριμένες τουριστικές δραστηριότητες.

7. Σε ό,τι αφορά στην απλοποίηση της διαδικασίας υπαγωγής στα φορολογικά κίνητρα, όχι μόνο να διατηρηθεί αλλά και να απλοποιηθεί περαιτέρω.

8. Η υποβολή και αξιολόγηση των αιτήσεων σωστά προτείνεται να γίνονται σε όλη τη διάρκεια του έτους. Επίσης, είναι σωστή η υποχρέωση ολοκλήρωσης των διαδικασιών έγκρισης εντός τριμήνου από την ημερομηνία υποβολής.

9. Οι επενδύσεις οι οποίες θα αξιολογούνται στην κεντρική υπηρεσία του ΥΠΕΘΟ θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα υψηλού προϋπολογισμού (€ 15 εκ). Οι επενδύσεις κάτω από αυτό το ποσό να εξετάζονται στις Περιφέρειες.

10. Οι εκταμιεύσεις των δόσεων θα πρέπει να ακολουθούν την πρόοδο της επένδυσης και την ροή των τραπεζικών δανείων. Η περίπτωση της μίας και μόνης εκταμίευσης μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, θα λειτουργήσει καταστροφικά στην προσέλκυση νέων επενδύσεων με δεδομένη την πληθώρα των αδειών και ελέγχων που απαιτούνται από πλευράς δημοσίου και που χορηγούνται /πραγματοποιούνται πάντα με μεγάλες καθυστερήσεις.

11. Δεν γίνεται καμία αναφορά στην προταθείσα αλλαγή από 7 σε 4 χρόνια (από την ημερομηνία ολοκλήρωσης προηγούμενης επένδυσης) για την υπαγωγή στον νόμο των επενδύσεων εκσυγχρονισμού των ξενοδοχείων καθώς επίσης και στην άρση του ανώτατου ορίου ενίσχυσης αυτών των επενδύσεων. Οι απαιτήσεις της ζήτησης και ο παγκόσμιος πλέον ανταγωνισμός επιβάλλουν ανακαινίσεις σε ετήσια βάση, αν θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024