Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΑναθεώρηση της πολιτικής της κρουαζιέρας
Άρθρα

Αναθεώρηση της πολιτικής της κρουαζιέρας

Χαμηλή φορολόγηση και μεγάλη ρύπανση από κρουαζιερόπλοια, οδηγούν σε προτάσεις για αυξημένα τέλη και περιορισμούς σε κορεσμένους τουριστικούς προορισμούς.

Με αφορμή την απόφαση της Λιμενικής Αρχής της Λισαβόνας για επιβολή τέλους 2 ευρώ σε κάθε επιβάτη κρουαζιέρας

Διαβάστε → Τι φόρο επιβάλλει η Λισαβόνα “με το έτσι θέλω” στους επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων

θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής:
Οι κρουαζιέρες των περισσότερων εταιριών γίνονται με θηριώδη πλοία που προσορμίζουν για λίγες ώρες σε λιμάνια, αποβιβάζουν χιλιάδες επιβατών για κάποια ολιγόωρη περιήγηση και αποπλέουν για το επόμενο λιμάνι όπου επαναλαμβάνεται η διαδικασία. Ο τουρισμός κρουαζιέρας είναι ταυτόσημος με την άνεση, την πολυτέλεια και την ψυχαγωγία στο πλοίο κι ελάχιστα με τη γνωριμία του προορισμού. Παράλληλα, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια αποτελούν μεγάλους ρυπαντές του περιβάλλοντος: επίσημη αρχή της Σκωτίας διατείνεται πως η ρύπανση από ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο ισοδυναμεί με την αντίστοιχη 12000 αυτοκινήτων!

Οι κρουαζιέρες συμβάλλουν στον υπερτουρισμό σε βαθμό που πολλά λιμάνια έχουν επιβάλλει περιορισμούς προσέγγισης (Βενετία, Βαρκελώνη, Μονακό, Ντουμπρόβνικ, Άμστερνταμ) ή φόρους ανά επιβάτη πολύ υψηλότερους των 2 ευρώ ανά επιβάτη που αποφάσισε η Λιμενική Αρχή της Λισαβόνας.

Στην Ελλάδα ο μόνος φόρος που απ’ όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω πληρώνουν οι επιβάτες κρουαζιέρας είναι μεταξύ 0,10 και 0,45 ευρώ! Πρόκειται για λιμενικό τέλος που επιβαρύνει κάθε επιβάτη θαλάσσιου μεταφορικού μέσου, είτε για μια ολιγόωρη μεταφορά με ferry boat ή για μια πολυήμερη κρουαζιέρα. Αυτό το αστείο τέλος θα πρέπει πάραυτα να αναπροσαρμοστεί για τις διεθνείς κρουαζιέρες όχι μόνο, για να μη μας χλευάζουν οι ξένοι αλλά και για να δικαιολογήσει τις δαπάνες για επεκτάσεις λιμενοβραχιόνων και άλλες υποδομές, που απαιτεί ο ελλιμενισμός των γιγαντιαίων κρουαζιερόπλοιων που μεταφέρουν μέχρι και 5000 επιβάτες. Πρέπει επίσης να επιβληθούν περιορισμοί προσέγγισης σε ήδη κορεσμένα νησιά (όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη) που χάνουν σταδιακά τον χαρακτήρα τους από την ταυτόχρονη εισβολή μυριάδων “τουριστών” από τους οποίους μόνες κερδισμένες είναι οι εταιρείες κρουαζιέρας.

Υιοθέτηση μιας νέας πολιτικής για τις κρουαζιέρες θα είναι ευεργετική για τα νησιά μας και τις πόλεις που
δέχονται το μεγαλύτερο φόρτο αυτής της μορφής τουρισμού και θα αποφέρουν έσοδα για τη δημιουργία,
βελτίωση ή αναβάθμιση υποδομών στις οποίες χωλαίνουμε απελπιστικά (όπως η ανυπαρξία δημόσιων τουαλετών). Ας μη χρονοτριβούν οι υπεύθυνοι για τη λήψη αποφάσεων κι ας μη φοβηθούν τις “κραυγές απόγνωσης” που θα προκαλέσουν οι αποφάσεις τους. Αργά ή γρήγορα οι εταιρείες κρουαζιερών θα υποχρεωθούν να προσαρμοστούν στη διογκούμενη νέα πραγματικότητα.

+ Άρθρα

Διευθύνει το Ταξιδιωτικό Γραφείο Tropical Tours από την ίδρυσή του το 1987 και διακονεί τον τουρισμό για 52 συνεχή χρόνια

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024