Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΚρουαζιέρεςΕμπλοκή του Πανεπιστημίου του Yale στη νομική έρευνα της υπόθεσης Sea Diamond
Ανέλκυση Sea Diamond

Εμπλοκή του Πανεπιστημίου του Yale στη νομική έρευνα της υπόθεσης Sea Diamond

Σφίγγει καθημερινά ο κλοιός για την ανέλκυση του “Sea Diamond” από την Καλντέρα της Σαντορίνης με την προσφυγή τοπικών φορέων, κατοίκων και του Αρχιπελάγους στο Συμβούλιο της Επικρατείας, την εμπλοκή του πανεπιστημίου του Yale στη νομική έρευνα…

Σφίγγει καθημερινά ο κλοιός για την ανέλκυση του “Sea Diamond” από την Καλντέρα της Σαντορίνης με την προσφυγή τοπικών φορέων, κατοίκων και του<...> Αρχιπελάγους στο Συμβούλιο της Επικρατείας, την εμπλοκή του πανεπιστημίου του Yale στη νομική έρευνα της υπόθεσης και την παρουσίαση του τελευταίου μέρους της μελέτης του Πολυτεχνείου Κρήτης για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του ναυαγίου.

Έπειτα από πολύμηνη προεργασία, και στο πλαίσιο της συνεργασίας του Αρχιπελάγους σε θέματα περιβαλλοντικού δικαίου με τη αμερικανική νομική Σχολή του Yale, ομάδα ερευνητών από το Environmental Protection Clinic του Πανεπιστημίου βρίσκεται αυτές τις μέρες στην Ελλάδα και πραγματοποιεί σειρά επαφών, προκειμένου να ολοκληρωθεί ο φάκελος της υπόθεσης. Η ομάδα ερευνητών του Yale, η νομική σχολή του οποίου αποτελεί μία από τις κορυφαίες στον κόσμο, θα καταθέσει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα συγκεκριμένες προτάσεις που θα κατοχυρώνουν πλήρως την αναγκαιότητα της ανέλκυσης βάσει του ελληνικού, του ευρωπαϊκού και του διεθνούς δικαίου.

Τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι τώρα δε θα αφήνουν κανένα περιθώριο άλλης επιλογής, πλην εκείνης της ανέλκυσης, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Αρχιπέλαγος.

Παράλληλα, με τη δραστηριότητα της ερευνητικής ομάδας νομικών του Yale, κατατέθηκε τις προηγούμενες μέρες προσφυγή στο ΣτΕ για την ανέλκυση του πλοίου. Το Ινστιτούτο Αρχιπέλαγος, οι τοπικοί φορείς και κάτοικοι που κατέθεσαν την προσφυγή επικαλέστηκαν την ελληνική και διεθνή νομοθεσία, η οποία υποχρεώνει το ελληνικό κράτος να αποκαταστήσει τη βλάβη του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ακόμη και αν οι υπεύθυνοι του ναυάγιου κωλυσιεργούν. Στην προσφυγή υποστηρίζεται, ότι κανένας αρμόδιος κρατικός φορέας δεν προέβη στις αναγκαίες ενέργειες για την ανέλκυση του ναυαγίου, παρά το γεγονός ότι έχουν υποβληθεί προτάσεις ημεδαπών και αλλοδαπών οίκων για το κόστος απαντλήσεως των καυσίμων και πετρελαιοειδών του “Sea Diamond” και του κόστους ανελκύσεως του. Σημειώνεται επίσης, ότι η παραμονή του κρουαζιερόπλοιου στο βυθό προκαλεί μείζονα και πολλαπλή βλάβη του θαλάσσιου περιβάλλοντος, η οποία επιδεινώνεται διαρκώς από τη συνεχιζόμενη διαρροή επιβλαβών ουσιών στη θάλασσα.

Και η ανακοίνωσή του Αρχιπελάγους καταλήγει: “Τα αναφερόμενα στην προσφυγή αποτελούν και τις αιτιάσεις του Αρχιπελάγους από την πρώτη στιγμή του ναυαγίου του «Sea Diamond» περί σταδιακής διάβρωσης της μεταλλικής δομής και απελευθέρωσης εγκλωβισμένων τοξικών ουσιών από το πλοίο (σωλήνες, μεταλλικά δοχεία, αποθήκες καυσίμων, ηλεκτρικές συσκευές κ.ά). Οι αιτιάσεις αυτές, που έδωσαν το έναυσμα για σειρά απειλών και εξωδίκων εναντίον του Αρχιπελάγους τα προηγούμενα χρόνια, δυστυχώς επιβεβαιώνονται και από τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που διενήργησε το Εργαστήριο Διαχείρισης Τοξικών και Επικίνδυνων Αποβλήτων του Πολυτεχνείου Κρήτης (κατόπιν ανάθεσης της Νομαρχίας Κυκλάδων) και παρουσιάστηκε πρόσφατα στη Σαντορίνη. Διαρκής διαρροή πετρελαίου και τοξικών ουσιών, υψηλή συγκέντρωση βαρέων μετάλλων σε οστρακοειδή και ψάρια και αυξημένος κίνδυνος μετατόπισης του ναυαγίου δεδομένης της μετέωρης θέσης του σε βραχώδη περιοχή του βυθού αποτελούν ορισμένα μόνο από τα συμπεράσματα της μελέτης”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024