Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΣε «πόλεμο» αεροπορικοί φορείς-εταιρείες με την ολλανδική κυβέρνηση για το Schiphol
Αερομεταφορές

Σε «πόλεμο» αεροπορικοί φορείς-εταιρείες με την ολλανδική κυβέρνηση για το Schiphol

Οι αεροπορικές εταιρείες και φορείς όπως ο IATA, η Airlines for Europe και η ERA υποστηρίζουν ότι η μονομερής και ξαφνική απόφαση της ολλανδικής κυβέρνησης να μειώσει τη χωρητικότητα του Schiphol από 500.000 σε 460.000 ετήσιες κινήσεις πτήσεων (με απώτερο στόχο τη μείωση των κινήσεων πτήσεων σε 440.000 έως το 2024) είναι ακατανόητη.

Ο Όμιλος KLM, η Delta Air Lines, η Corendon, η easyJet και η TUI ενώνουν τις δυνάμεις τους για να κινήσουν συνοπτικές διαδικασίες κατά της ολλανδικής κυβέρνησης, σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν την Ολλανδία συνδεδεμένη με τον υπόλοιπο κόσμο μέσω του Αεροδρομίου Schiphol. Οι αεροπορικές εταιρείες αμφισβητούν τη μονομερή απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει σημαντικά τις μετακινήσεις πτήσεων στο Schiphol, πιστεύοντας ότι μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα θορύβου και τις εκπομπές CO2 διατηρώντας παράλληλα ένα δίκτυο προορισμών για τα εκατομμύρια των επιβατών και τους τόνους φορτίου που μεταφέρουν ετησίως από και προς το Schiphol.

Το αεροδρόμιο Schiphol συνεισφέρει σημαντικά στην ολλανδική οικονομία, παρέχοντας περισσότερες από 100.000 θέσεις εργασίας, άμεσα και έμμεσα. Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλη την Ολλανδία χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο κάθε χρόνο για επαγγελματικά ταξίδια, διακοπές, οικογενειακές επισκέψεις ή σπουδές, ενώ το διεθνές δίκτυο του αεροδρομίου το καθιστά ελκυστικό για ξένες εταιρείες που θέλουν να εγκατασταθούν στην Ολλανδία.

Οι αεροπορικές εταιρείες υποστηρίζουν ότι η μονομερής και ξαφνική απόφαση της ολλανδικής κυβέρνησης να μειώσει τη χωρητικότητα του Schiphol από 500.000 σε 460.000 ετήσιες κινήσεις πτήσεων (με απώτερο στόχο τη μείωση των κινήσεων πτήσεων σε 440.000 έως το 2024) είναι ακατανόητη. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη πραγματοποιήσει επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ για την επίτευξη βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων σύμφωνα με τις δικές τους “τροχιές” απαλλαγής από τις εκπομπές CO2, καθώς και με τις κυβερνητικές πολιτικές, ενώ η αιτιολόγηση της ολλανδικής κυβέρνησης εξαρτάται από λειτουργικούς περιορισμούς, χωρίς να εξετάζονται εναλλακτικές εφαρμόσιμες λύσεις για την επίδραση της μείωση του θορύβου.

Εκτός από τον αρνητικό αντίκτυπο στην ολλανδική οικονομία, η μείωση της χωρητικότητας θα μειώσει σημαντικά τις ταξιδιωτικές επιλογές και τη συνδεσιμότητα για τους καταναλωτές. Οι αεροπορικές εταιρείες υποστηρίζουν ότι, παράλληλα με την παραβίαση της εθνικής, ευρωπαϊκής και διεθνούς νομοθεσίας, η απόφαση είναι περιττή, επιζήμια και στερείται κατάλληλης τεκμηρίωσης, δεδομένου ότι η αεροπορική βιομηχανία επιτυγχάνει ήδη σημαντικά αποτελέσματα σε σχέση με τη μείωση των εκπομπών CO2 και τη μείωση των επιπέδων θορύβου.

Για αυτούς τους λόγους, η KLM, η KLM Cityhopper, η Martinair, η Transavia – όλες μέλη του Ομίλου Air France-KLM – καθώς και η Corendon, η Delta Air Lines, η easyJet και η TUI προτρέπουν τα δικαστήρια να διασφαλίσουν τη μελλοντική χωρητικότητα του Αεροδρομίου Schiphol.

Ο Όμιλος KLM, ο οποίος αντιπροσωπεύει σχεδόν το 60% της κίνησης στο Schiphol, κίνησε τη συγκεκριμένη νομική ενέργεια σύμφωνα με τη θέση της μητρικής εταιρείας Air France-KLM Group σχετικά με το θέμα. Επιπλέον, η ένωση της αεροπορικής βιομηχανίας BARIN έχει δηλώσει την πλήρη υποστήριξή της για αυτήν την πρωτοβουλία, η οποία υποστηρίζεται επίσης πλήρως από την Airlines for Europe (A4E) και την European Regions Airline Association (ERA), επειδή η μείωση της χωρητικότητας στο Schiphol έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ενιαία αγορά αερομεταφορών της ΕΕ. Σε μια περαιτέρω κίνηση, η IATA και ορισμένες αεροπορικές εταιρείες θα προσφύγουν επίσης στα δικαστήρια για να κινήσουν διαδικασίες κατά της ολλανδικής κυβέρνησης.

«Η Ολλανδία πλήττει την οικονομία της καταστρέφοντας τη συνδεσιμότητα. Και το κάνει κατά παράβαση της νομοθεσίας της ΕΕ και των διεθνών της υποχρεώσεων. Η εχθρική προσέγγιση για την αεροπορία, η οποία καταστρέφει θέσεις εργασίας, και που επέλεξε η ολλανδική κυβέρνηση είναι μια εντελώς δυσανάλογη απάντηση στη διαχείριση των επιπέδων θορύβου. Η κυβέρνηση αρνήθηκε ακόμη και να συμμετάσχει σε ουσιαστικές διαβουλεύσεις και έθεσε ως στόχο τις μειώσεις πτήσεων, αντί να συνεργαστεί με τη βιομηχανία για την επίτευξη των στόχων μείωσης του θορύβου και των εκπομπών CO2, αποκαθιστώντας παράλληλα την απασχόληση και αναζωογονώντας την οικονομία μετά την πανδημία. Το επικίνδυνο προηγούμενο που δημιουργεί αυτή η παράνομη προσέγγιση δεν άφησε άλλη επιλογή από το να τους αμφισβητήσουμε την απόφαση αυτή στο δικαστήριο», δήλωσε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της KLM, Marjan Rintel, δήλωσε: «Ασπαζόμαστε τους στόχους που έχουν τεθεί για τη μείωση των επιπέδων θορύβου και των εκπομπών CO2, επενδύοντας δισεκατομμύρια στην ανανέωση του στόλου και στις προμήθειες SAF, που τελικά θα αντικαταστήσουν αυτούς τους στόχους, διατηρώντας παράλληλα το δίκτυό μας, το οποίο εξυπηρετεί 170 προορισμούς παγκοσμίως. Αυτά είναι καλά νέα για τα εκατομμύρια των ανθρώπων που πετούν από την Ολλανδία με την KLM κάθε χρόνο είτε για επαγγελματικούς λόγους είτε για αναψυχή και για τη βιομηχανία φορτίου. Καθώς η κυβέρνηση φαίνεται να μην ακούει το κάλεσμά μας, δυστυχώς βρισκόμαστε υποχρεωμένοι να λάβουμε νομικά μέτρα».

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024