Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΠρος μηδενικές εκπομπές CO2 κινείται η αεροπορική βιομηχανία

Προς μηδενικές εκπομπές CO2 κινείται η αεροπορική βιομηχανία

Σε τέσσερις προκλήσεις που θα οδηγήσουν σε μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μελλοντικά καλείται να ανταπεξέλθει η αεροπορική βιομηχανία σύμφωνα με προτάσεις που εξέδωσε η IATA (International Air Transport Association) […]

Σε τέσσερις προκλήσεις που θα οδηγήσουν σε μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μελλοντικά καλείται να ανταπεξέλθει η αεροπορική βιομηχανία σύμφωνα με προτάσεις που εξέδωσε η IATA (International Air Transport Association) για την<...> καταπολέμηση της ρύπανσης του πλανήτη κατά την διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης της που έλαβε χώρα στο Βανκούβερ του Καναδά.

«Το επίπεδο των περιβαλλοντικών τροποποιήσεων είναι καλό», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Giovanni Bisignani, Γενικός Διευθυντής και CEO της ΙΑΤΑ. «Τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες έχουμε μειώσει τον θόρυβο κατά 75%, έχουμε εξαλείψει τα ποσοστά αιθάλης (καπνός) των αεροσκαφών και έχουμε βελτιώσει την αποτελεσματικότητα των καυσίμων κατά 70%. Επίσης τα δις που επενδύονται στα νέα τύπου αεροπλάνα θα έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση του κόστους καυσίμων κατά 25% μέχρι το 2020. Τα στοιχεία αυτά θα μειώσουν την ανίχνευση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από το σημερινό ποσοστό του 2% στο 3% έως το 2050».

Ωστόσο όπως τόνισε ο Bisignani «Η αύξηση στην ανίχνευση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα δεν είναι πλέον πολιτικά αποδεκτή για καμιά βιομηχανία. Η κλιματική αλλαγή θα περιορίσει το μέλλον μας εκτός και εάν η προσέγγιση μας από τεχνολογική αλλάξει σε στρατηγική. Η αεροπορική βιομηχανία οφείλει να γίνει μια βιομηχανία που δεν μολύνει».

Οι τέσσερις προκλήσεις είναι:

Διαχείριση Εναέριας Κυκλοφορίας: Οι κυβερνήσεις και οι προμηθευτές υπηρεσιών εναέριας πλοήγησης πρέπει να εξαλείψουν την αναποτελεσματικότητα της διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας παγκοσμίως η οποία φτάνει σε επίπεδα της τάξης του 12%.

«Μείωση της αναποτελεσματικότητας της διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας στο μισό έως το 2012 αυτόματα μεταφράζεται σε εξοικονόμηση 35 εκατομμύρια τόνων CO2. Τρία μεγάλα project μπορούν να φέρουν πραγματικά αποτελέσματα: Ένας ενιαίος χώρος εναέριας κυκλοφορίας (Single Sky ) για την Ευρώπη, ένα αποτελεσματικό Pearl River Delta στην Κίνα και ένα νέο σύστημα εναέριας κυκλοφορίας στις ΗΠΑ», επισήμανε ο Bisignani.

Ωστόσο οι κυβερνήσεις κρατούν ακόμα αποστάσεις. Ο ενιαίος εναέριος χώρος για την Ευρώπη μπορεί να μειώσει τις εκπομπές κατά 12 εκατομμύρια τόνους αλλά όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο Bisignani «εδώ και 15 χρόνια γίνονται μόνο συζητήσεις και τίποτα παραπάνω».

Τεχνολογία: Η αεροπορική βιομηχανία πρέπει να κατασκευάσει αεροσκάφη που δεν θα εκπέμπουν καθόλου CO2 μέσα στα επόμενα 50 χρόνια.

«Προκαλώ τις ΗΠΑ, την Ευρώπη, τον Καναδά, την Κίνα, τη Βραζιλία, τη Ρωσία και την Ιαπωνία να συντονίσουν μια έρευνα για την παραγωγή ενός τέτοιου αεροσκάφους και έπειτα να ανταγωνιστούν με βάση αυτό το πρότυπο. Τα καθαρά καύσιμα αποτελούν επίσης ένα πολύ σημαντικό παράγοντα. Οι κυβερνήσεις έχουν προβεί σε περικοπές χρηματοδότησης εναλλακτικών μορφών καυσίμων ενώ οι πετρελαϊκές εταιρείες μετράνε τα 15 δις δολάρια σε αυξημένα αποθέματα διυλιστηρίων που η αεροπορική βιομηχανία τώρα καλείται να πληρώσει. Ο πρωταρχικός στόχος είναι η αντικατάσταση του 10% των καυσίμων με εναλλακτικές μορφές μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Ο δεύτερος στόχος έχει να κάνει με την ανάπτυξη ενός καυσίμου αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Είναι η στιγμή για τις κυβερνήσεις και τις πετρελαϊκές εταιρείες να πραγματοποιήσουν σοβαρές και υπεύθυνες επενδύσεις», είπε ο Bisignani.

Παγκόσμια Προσέγγιση: η κλιματική αλλαγή αφορά όλους και απαιτεί λύση σε παγκόσμιο επίπεδο. «Η πρόκληση για τον Παγκόσμιο Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και τα 190 κράτη-μέλη του είναι να παραδώσει ένα αξιόπιστο, αποτελεσματικό και αξιοποιήσιμο πρόγραμμα για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε όλες τις κυβερνήσεις οι οποίες θα το χρησιμοποιούν σε εθελοντική βάση. Η γενική συνέλευση του ICAO τον Σεπτέμβρη αποτελεί μια πραγματική ευκαιρία», επισημαίνει ο Bisignani.

Πράσινες επιχειρήσεις: «Η τελευταία πρόκληση για τις αεροπορικές εταιρείες είναι η εφαρμογή πράσινης στρατηγικής καθ’ όλη την επιχειρηματική δραστηριότητα τους. Η IATA αναπτύσσει το IATA Project Green ώστε να βοηθήσει τις αεροπορικές εταιρείες να υιοθετήσουν αποτελεσματικά συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης. Το γεγονός αυτό θα αποτελέσει μαζί με την ασφάλεια μια ουσιαστική υπόσχεση στα 2 δισ. επιβατών των αεροπορικών εταιριών», κατέληξε ο Bisignani.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024