Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραAirbnb: Πώς κινδυνεύει να πέσει θύμα της επιτυχίας της
Άρθρα

Airbnb: Πώς κινδυνεύει να πέσει θύμα της επιτυχίας της

Το 2022 ήταν η καλύτερη χρονιά που έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα, όσον αφορά τις βραχυχρόνιες μισθώσεις.

Τον τελευταίο καιρό αρκετοί μεγάλοι «παίκτες» της Airbnb έχουν αρχίσει να αυτονομούνται προκαλώντας πονοκέφαλο στην αμερικάνικη εταιρεία.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, που ήταν αρκετή για να βυθίσει τη μετοχή κατά 6%, ορισμένοι «πληθωρικοί» hosts (περίπου το 1% ελέγχει το 23% των καταχωρίσεων και αντιστοιχεί στο 28% των εσόδων), που μέχρι πρότινος πλήρωναν 3% προμήθεια (με 14% επιβαρύνονται οι guests) σχεδιάζουν να αποσκιρτήσουν από την «μαμά» εταιρεία και να αξιοποιήσουν το άμεσο κανάλι διανομής.

Όπως επισημαίνει η μελέτη η Airbnb σύντομα θα ανταγωνίζεται τα δικά της τα παιδιά που πλέον, έχοντας κτίσει τη δική τους πελατεία και αξιοποιώντας το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση, θα απευθύνονται στην ίδια αγορά-στόχο.

→Ριζικές αλλαγές για την Airbnb – Ποια είναι τα επόμενα βήματα της εταιρείας

Αυτή η τάση αποδίδεται και στο γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό οι βραχυχρόνιες μισθώσεις έχουν εκτοξευτεί – μάλιστα, το 2022 ήταν η καλύτερη χρονιά που έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα.

Κορυφαίοι οικοδεσπότες έχουν εκφράσει την επιθυμία τους να εγκαταλείψουν την πλατφόρμα. Τον Δεκέμβριο, το ζευγάρι των influencers Sara και Tony Robinson δήλωσε στον Insider ότι σχεδίαζε να “εγκαταλείψει” την Airbnb και να διοχετεύσει το χαρτοφυλάκιό του ύψους 1,3 εκατομμυρίων δολαρίων σε απευθείας κρατήσεις. (Το ζευγάρι θα εξακολουθούσε να αφήνει μερικές από τις 22 καταχωρίσεις του στην πλατφόρμα, είπε).

Το κύριο μέλημά του ήταν ο “περισσότερος έλεγχος” της επιχείρησης και η δυνατότητα να κρατήσουν μέρος των προμηθειών που τους χρεώνει η Airbnb. Σχεδίαζε να αξιοποιήσει το e-mail marketing καθώς και καμπάνιες άμεσου μάρκετινγκ μέσω Instagram και Facebook.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η Amie Somer, κάτοικος Αλάσκας, με το σπίτι της στην Αριζόνα να κάνει 50.000 δολάρια σε κρατήσεις τον πρώτο χρόνο, δήλωσε χαρακτηριστικά: “Δεν θέλω όλα τα αυγά μου σε ένα καλάθι”.

Kαθηγητής Μάρκετινγκ - Marketing Tips | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024